onsdag 4 november 2009

Snygga spots

Jag hade tittat ut snygga spots på Bolagrets hemsida, och igår när sambon skulle iväg till Väla en runda, så bad jag honom även att gå in och kika på Bolagret och köpa hem dom om han också tyckte dom var snygga. Sagt och gjort, och idag när jag kom hem var dom uppsatta.

Blev det inte snyggt?












Dom är ju riktbara så man kan välja att rikta en mer mot bordet, och/eller mer mot köket. Här ovanför får ni ju även se en del av vårt "hemska" kök. Jag kommer visa er fler bilder en annan dag. Det ser även lite tomt ut vid tavlorna. Det kommer att fyllas på med fler tavlor/grejor, men än vet vi inte riktigt vad vi vill eller ska ha. Skulle kunna tänka mig något vägghängt skåp på väggen där "I Hate You"-tavlan hänger... Ett större matbord med fler stolar står också på vår inköpslista.

13 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Vi som precis köpt hus söker efter snygga idéer överallt :) Kanske stjäl vi er :) Vet du någon snygg upphängningsmöbel? Söker något som är platt mot väggen då vi kommer ha den i en trappa.. Tänkte att du har lite koll på inredning och vi.. Ja, har inte lika stor koll ;)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Maria: Spännande! Ni får gärna sno lite av oss ;) Kan alltid komma förbi o kika hur vi har det om ni vill! Vi har dock massvis kvar att fixa. Jag har alla idéerna i huvudet dock. Dom flesta iaf! Vad för typ av upphängningsmöbel är ni ute efter? Ska ni ha förvaring i den? Eller på den?

    Kram Dessi

    SvaraRadera
  3. 1. Riktigt snyggt med spottarna I like! Man ser ju ofta dem vita skenorna i taket men jag gillar "fria" spottar bättre. Ser inte ut som en tågbana i taket.

    2. Man tjänar tydligen bra på posten ;)

    SvaraRadera
  4. Superfina! Jag skulle också vilja ha fina spotar, ännu hellre skulle jag vilja ha en karl som skruvade upp dom åt mig när jag var borta.

    SvaraRadera
  5. Ser riktigt bra ut dessivet!! :)

    SvaraRadera
  6. Mycket fint! Dom kan dom där "Jonasarna" =) Hi hi

    SvaraRadera
  7. Riktigt fint! :-) Skönt att höra att det är fler som har lååång önskelista. :-)

    Härligt med ännu en NV-skåning - även om jag lever i exil i Lund sedan många år. Ser dock alltid till att ha vägarna förbi Helsingborg och Väla. :-)

    SvaraRadera
  8. Vad fint, belysning gör ju allt, jag gillar också de där spottarna från bolagret, jag har likadana =)
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  9. Kanonsnyggt, bra när det är uppsatt också:) Ha en bra helg, kram emmsan

    SvaraRadera
  10. Ja det är så skoj att få prata lite tjeckiska och jag vågar mer med barn, fjantigt men sant.

    Spottsen gav jätte skön stämning,fint ljus. Det är verkligen jätte viktigt med belysningen.

    Vi funderar oss blå på just det eftersom vi kommer ha 5 meter till nock och inte vill ha en 4 meter lång lampsladd hängandes här och var. Men den enda lösningen är ju integrerade spottar annars blir det ju kolsvart i nocken, då märker man ju inte av höjden i taket ju. Men jag vill inte ha det sönder pepprat med spottar. Får nog ta hjälp av nån som kan.. kan du?? hihi

    SvaraRadera
  11. Hej igen.
    Jag kollade på lamorna men de kommer nog inte passa hos oss. Eftersom vi kommer ha 70kvm upp i nock 5 meter så måste vi ha belysning överallt och spottar som är infällda får det nog bli. Så man bara ser ljuset (inget som hänger ner från taket). Sen kommer vi ju ha vanliga lampor också:-)
    Men kanske en sån lampa i barnens allrum där är det inte lika högt i tak.
    Tror jag ska lägga upp lite bilder på detaljerna jag har tänkt tex fönster, lister mm för jag har ju allt i mitt huvud så det kanske inte är så lätt för er som läser att fatta vad jag menar haha.
    Shit det är så himla mycket att bestämma..
    kramar

    SvaraRadera
  12. Det ska bli superroligt att komma och hälsa på er igen på fredag. Ni verkar ha hunnit lite längre med inredandet nu än i somras =)
    Och så ska det såklart bli superroligt att träffa er alla, både människor och djur!

    Puss sweety <3

    SvaraRadera
  13. Hej :)

    Vi behöver ingen hylla för förvaring utan det ska mer vara för jackor och ev. sjalar tänkte jag. :) Vet inte ens om det finns någon som man kan föra in mot väggen så det blir helt platt? Tänkte ioma den ska hänga i en trappa man ska kunna gå i utan att behöva krypa under några hyllor :)

    KRam Maria

    SvaraRadera