söndag 29 november 2009

Första advent


Puh. Denna veckan har verkligen gått i 190! Det blev en liten oplanerad bloggpaus, och ändå känns det som att man inte har hunnit göra allt man har velat! Det har inte blivit något lussebullsbak, något som jag tycker är ett måste till första advent. Nåja, vi får nöja oss med lite clementiner, Annas pepparkakor med apelsinsmak och årets Blossaglögg.

Inte har jag fått upp adventsljusstaken som jag inhandlade hos Carlsson Interiör. Har inte hittat blockljus i den storleken, så idag fick vi tända ljuset i min IKEA-kreation. Men övriga elektriska ljusstakar och stjärnor har fått sin plats. Allt annat pynt kommer att komma upp kring lucia. Hitills har vi bara några ljushus från Bolagret och en svart julgran framme.

En halmstomme är inhandlad och granriset ligger i uterummet och väntar, men något snyggt sidenband och pynt till den har jag inte hunnit titta ut. Suck. Men det kommer!

Vi har i alla fall nästan hunnit tapetsera klart hallen, bara några enstaka bitar kvar. Igår var vi på julbord på Scandlinesfärjorna Helsingborg-Helsingör med jobb, och idag har vi befunnit oss i södra Skåne vid Snogeholms strövområde på adventspromenad med borderterriervännerna. Så nog har vi fått lite gjort denna veckan ändå...

Hoppas ni har en fortsatt trevlig första advent!

3 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Jag vill bara tipsa om att liljeholmen och duni säljer smalare blockljus till ljusstaken:) Så kolla upp det.

    Duni har några som är 6 cm i diameter samt 13 cm höga. Liljeholmen har såkallade gilleljus som också passar. Dessa brukar finnas i de flesta större matbutiker.

    Ha d så bra!

    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hello! Ha de lite svårt att hitta ljus men hittade sen på Coop faktiskt:) Det är i den storleken som Malin skriver, 6 cm diameter och 13 höga, perfekta!!! Hoppas du hittar, kram emmsan

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det var med ett ljus i hyacintkrukan. :-)

    SvaraRadera