fredag 20 november 2009

Renovering pågår





Tack för alla era goda råd och tips! Så här ser det ut i hallen just nu. Vi har hunnit med en hel del, lillasyster och jag, idag. Det tar sin lilla tid, men fint ska det bli!'

Renoveringsduken har tagit plats! Vi fick faktiskt rycka ut och köra till Bauhaus när vi insåg att den vi först fått tag i inte räckte... Väl där införskaffade vi oss lite färg också. Dörren och karmen ska få sig en omgång svart lackfärg, istället för den bruna som det var innan.

Dörren och karmen har jag först målartvättat och sen sandpappret lite, och nu ligger det ett lager grundfärg. I morgon förmiddag kommer jag lägga på det första lagret lackfärg, och framåt kvällen hoppas jag på en omgång till. Renoveringsduken ska torka ett dygn, så på söndag kommer vi sätta fart och tapetsera upp Mairotapeten! Can't wait!

Nu ska jag minsann ut och rasta gubben A lite, och sen blir det duschen och sängen! Det är en dag i morgon också!

4 kommentarer:

  1. Mina duktiga tjejer, bra jobbat!
    P.Martin

    SvaraRadera
  2. Det ser ju riktigt bra ut på bilderna! Det är ju nästan så man blir stolt!

    SvaraRadera
  3. Här lyser flitens lampa, ser jag. Kul att se! :-)

    SvaraRadera