måndag 30 november 2009

Halltankar del 4


Idag begav jag och lillasyster till Väla för inhandladet av hallmöbler. Väl framme på Bolagret så hittade vi utan tvekan Oden, men hatthyllan Koala var det värre med.

Det fanns någon stackare kvar i vit, men inte en enda svart framme! När jag frågade i kassan så sa han att enligt datorn skulle det finnas flera, men inte var dom framme. Enligt en andra expedit så skulle dom inte säljas längre, men dom hade fler på lagret, och enligt en tredje så var dom totalt slut. Fick snopet åka därifrån med endast min Oden.

Så det första jag gjorde när jag kom var att surfa lite på nätet för att hitta en liknande från IKEA givetvis! Vad säger ni, är den något jag ska satsa på istället? Den är lite mindre än den från Bolagret, men samtidigt så används inte denna hall till så mycket klädförvaring. Det är mest en hall för gästerna. Tillsammans med Oden så tror jag faktiskt att den blir snygg!

Finns ju även SKÄR skoskåp och SKÄR bänk med skoförvaring. Tyvärr finns denna serien som vanligt inte på varuhuset i Helsingborg (jag längtar verkligen tills det nya IKEA-varuhuset här blir färdigt!), utan i så fall blir det en tur ner till Malmö, där jag även har en lampa som "väntar" på mig...

7 kommentarer:

  1. kikar in för första gången och blev jätteglad för att jag tror faktikst att vi bor i likadana hus :-) och det hör lixsom inte till vanligheten att man stöter på det. ska läsa igenom dina gamla inlägg :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Kikar in o läser din blogg ibland och såg för ett tagsedan att du hade en stringhylla. Jag har en som jag skall göra av med, den är i jätte fint skick och samma modell som du har :) Intresserad kanske? /Sandra

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att den inte fanns, men den du visar på bilden är ju fin.

    Svar:
    Skålen du ser på bilden är en djuptallrik från Ikea. Hela serien har tyvärr utgått från deras sortiment. Annars har vi svarta kattmatskålar med en vit rand, även de från Ikea.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Så kul att du köpt ODEN, den är sååå läcker! Me like. Ska bli så kul att få se din hall sen, för du visar väl? :) Kram Emmy

    SvaraRadera
  5. Hej Kompis=) Hoppas allt är bra! Snygg hylla!

    Stor kram/SAndraL

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren på min blogg! :-) Vad kul att få hitta till din! KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Längtar också til nya Ikea. Tänk så mkt bebisgrejor de hade som jag kunde frossa i Malmö=)

    SvaraRadera