onsdag 18 november 2009

Halltankar del 2

Det var ju ett tag sen jag diskuterade vad jag ville göra med hallen. Tyvärr var inte sambon lika impad av fondtapeten som jag var, så jag fick tänka om. Mairos mönster Blomma har jag verkligen gillat hur länge som helst, och har länge funderat på den tapeten någonstans och nu var det rätt så självklart. Presenterade idéen för sambon och han (tro det eller ej!) nappade direkt!

Så nu är två rullar tapeter beställda från Frapp. Jag hade hoppats på att få dom denna veckan, så vi hade kunnat sätta fart i helgen, men det ser nog rätt så mörkt ut med det.

Istället blir det nog en tur ner till Stora IKEA i Malmö. Där är mitt mål att få hem denna lampan, eftersom den inte finns på varuhuset i Helsingborg. Tror den hade gjort sig bra på ovanvåningen.


Bild: Från IKEA, ram och text av Dessi

3 kommentarer:

  1. Jääätteläcker lampa! Kommer nog passa in perfekt där. Kram Emmy

    SvaraRadera
  2. Det var ju synd att vi bor så långt i från annars hade jag varit spekulant på Ert bord, letar på Blocket ofta här i Jönköping men det finns aldrig några, jo ett hittade jag men jag var andra som ringde och missade det precis för bara 400 kr, typiskt. Men det var flera månader sedan sen har det inte funnits nåt.

    Ha en bra IKEA helg:-)

    SvaraRadera
  3. Fiin! Är också kär i det mönstret.

    IKEA i Helsingborg behöver verkligen en uppryckning... Skrämmande litet sortiment. Annat är det i Malmö. Gillar lampan jättemycket - och skulle gärna ha den själv. .-)

    SvaraRadera