måndag 23 januari 2012

Ommöblering hos Vilmer.


Kanske inte så jättestor skillnad från hur det var innan. Det är samma prylar, fast annorlunda placering. Helt klart bättre placering, dock så är det långt ifrån färdigt. Jag vill ha upp en tavellist ovanför Vilmers säng, samt en liten läs- och goshörna.


Den vita hyllan ska resas upp och så gör vi ett mysigt hörn där med lite kuddar. Har även funderat på en orange Fatboy, men jag undrar om inte det blir mysigare med en kuddhörna. Barnrummet tycker jag på något sätt har varit svårast att möblera. Det är inte det att jag inte har idéer, men allt ska klaffa också. Vi har ju även inbyggda garderober att ta hänsyn till, samt att vi måste ha skötbordet här inne. Jag ska fixa lite till här inne, så kommer det lite nya bilder senare. Jag kommer också lägga upp bilder efterhand inne på Minidecor, samt StyleRoom. Bilderna som ligger på StyleRoom är ganska gamla på hela hemmet, så får väl ta och uppdatera lite där med.

Ni var några som frågade om de animerade fotona. Jag har gjort det i Photoshop med hjälp av den här beskrivningen. Försöker ni och kör fast, mejla mig så hjälper jag er så gott det går!

18 kommentarer:

  1. Så fint han har det!!! Vilken lyx att ha photoshop- något som jag drömmer om...Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut gumman!! :)
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Det ser jättefint ut! Fotograferade Lillys rum häromdagen så de bildern kanske kommer hos mig snart. Håller med om att det är svårt att möblera barnrum. Gillar Wilmers matta! Och lampan ärjättefin också. Kram LInda

    SvaraRadera
  4. Vilmer har så fint på sitt rum :) Vimplarna är härliga. :)
    Grattis i efterskott till Vilmer på 9 månadersdagen.
    Och animeringen i förra inlägget är ju för läcker :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är så fint med barnrum, lekfullt med härliga färger. Kan tänka mig att det kan vara lite knepigt att få till det. Än har vi inte något eget rum till vår Maja så jag får vänta ett tag till med barnrumsinredningen. De nya klossarna är verkligen jätte-fina, och stora. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  6. Svar: Haha, som jag skrattade när jag läste din kommentar :P Haha.. Vet att Åstorp kallas by av många men för mig är det en stad med tanke på att jag bott i Ljungbyhed och Riseberga innan :P ;)

    Älskar dina bilder OCH inredningen! :) Följer dig på bloglovin nu :)

    SvaraRadera
  7. Å vad mysigt i Vilmers rum! Jag gillar din färgblandning! Och vad mycket det gör med klossarna uppställda. En jättefin inredningsdetalj fast det såklart först och främst är en leksak. ;)

    Nä, det saknas verkligen inte idéer till barnrum, men de ska gå att genomföra och kanske helst passa ihop med varandra så rummet får en lagom blandning. Jag skulle vilja ha nya tapeter, nytt golv och en myshörna i D:s rum, men hon sover ju än så länge hos oss så det är väl ingen panik... ;)

    Jag röstar nog på en kuddhörna, vist är det charmigt med en enfärgad fatboy, men med en kuddhörna kan man ju matcha tyger hur charmigt som helst. Själv drömmer jag om att göra en liten läs/myshörna á la "prinsessan på ärten", med många madrasser i olika tyg på varandra och massa kuddar på det.

    Och tack för att du länkade till animeringen. Vore kul att testa någon gång. :)

    Hoppas ni får en riktigt härlig tisdag!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Härligt, ser jättebra ut! Längtar så sjukt mycket tills man får börja med Lillis rum igen :)

    SvaraRadera
  9. Tack, Hemmaheter känns mycket bättre :)

    Ja visst är det en snygg kökshandduk. Fick ju tipset av dig. Det blev en sådan handduk i julklapp både till mig och mamma :)

    Ja snart blir Simon också 9 månader. Tänkt att de har varit här i stort sett lika länge som de var i magen. Sjukt. Tiden går verkligen superfort.

    SvaraRadera
  10. Så fint! Precis som du så försöker jag sträva efter ett ganska så neutralt rum vad gäller färger. Grönt, orange, gult, blått i en härlig blandning. Lite retro och massor av rum för lek. :)

    Tack för all inspiration och tack för tips på Minidecor. Den sidan hade ju jag missat...

    Kram

    SvaraRadera
  11. snyggt fyndat!
    var kommer texten på väggen ifrån?

    SvaraRadera
  12. Åh så lekfullt och fint! Nu längtar jag galet mycket efter att få inreda Eltons rum.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vi har både Fatboys och myshörna och jag skulle nog röstande myshörna till barnrummet, ett par pr. Det är så mkt mjukare, även om Fatboys är supersköna

    SvaraRadera
  14. Jag tror att jag märker mest på dig att livet går vidare hemma i Sverige. Läser din blogg flitigt och det ger mig hemlängtan varje gång. Men bara lite grann =) Känner mig väldigt lyckligt lottat över att få vara där jag är, finns oändligt med möjligheter och jag lever verkligen i min egen värld. Men gud, vad jag saknar dig ibland, kära syster! Känns overkligt att det är nästan 8 månader sedan vi sågs och Vilmer har växt och utvecklats något enormt! Hemskt att jag missar denna fantastiska tid i hans liv! Jag lovar att jag kommer vara världens bästa moster när jag kommer hem! Tycker vi kan strunta i att berätta för honom att jag var i Austalien under hans första år! Saknar och älskar dig! Bella

    SvaraRadera
  15. Så städat och fint Vilmer har i sitt rum. Ordentlig liten kille! Kanske ska lägga ut en bild på Dixies rum när hon röjt. hihi Kram towe.

    SvaraRadera
  16. Superfint och härliga färger! Klossarna och vimplarna är verkligen fina detaljer! Kram

    SvaraRadera
  17. Vi har fatboyen i kuddhörnan=)

    SvaraRadera
  18. Tack för din kommentar! Du har själv en väldigt mysig och inspirerande blogg!

    Vad fint han får det! :)

    SvaraRadera