tisdag 31 januari 2012

Helgen som gick.


Oj. Jag har visst helt fastnat i min egna lilla fotovärld. Det reds ut begrepp som RAW, croppad kamera osv osv. Jag tittar på olika objektiv, nytt kamerahus och massa olika tillbehör men jag kan som vanligt aldrig bestämma mig. Kurserna jag läser är otroligt spännande och matnyttiga för mig som egentligen inte kan så mycket. Tyvärr fastnar jag i det alldeles för lätt och bloggen har totalt blivit undanprioiterad i helgen.

Bildfickan från Isaform kom ju upp i helgen och här ovan är några bilder på Vilmer som jag knäppte förra veckan när jag packade upp den. Otroligt fin tyckte Vilmer och ville äta upp alla kort. I helgen skruvades det även upp rullgardiner i alla våra sex köksfönster samt att vi har påbörjat vår tavelvägg som ska byggas under och i trappan. I morgon blir det ett varv till IKEA för inköp av fler ramar i olika storlek och färg. Ett första besök på Busfabriken i Helsingborg står också på schemat.

Senaste veckan har jag också fått en hel del nya prenumeranter och läsare, vore kul om ni ville skriva en rad om er själva och gärna länka till era bloggar! ♥

14 kommentarer:

  1. Förstår att han gillar den, e ju så fin:) Vilka fina bilder och du kommer klara kurserna galant:) Ser fram emot bilder på tavelväggen! Ha det så kul på Ikea och i busfabriken:) Kramar emma

    SvaraRadera
  2. Vad spännande det låter med din kurs!
    Och tavelväggen ser jag fram emot att se - jag har också planer på en i vårt sovrum.
    Ska du ha svart/vita ramar och bilder eller blandade färgramar och färgkort? *nyfiken*

    Ha en fin tisdag!
    KRAm!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg du har! Jag hittade precis hit via Isaform och det var ett rent nöje att bläddra bland dina inspirerande inlägg! Ha en fortsatt fin tisdag.

    Kram Fanny

    SvaraRadera
  4. Hej! Jätte fin blogg. Hittade hit när jag letade inredningsinspiration till vårt nybyggda hus. Tyckte det va lite extra kul för att vi med har en Borderterrier och att du har en lite son, vi väntar vårt första barn nu i februari.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  5. Bildfickan är superfin och bilderna på Vilmer med! Skönt när man får lite gjort och spännande med tavelväggen!

    Hoppas att det bli massor av bus och att ni hittar det ni behöver på IKEA!

    Ha en mysig tisdag! Kram

    SvaraRadera
  6. Å vilken söt tröja han har på sig, den lille!
    Jag snubblade in på din blogg via nån annan inredningsblogg tror jag. Rebecca heter jag, 29 år från Gbg. Jobbar med arkitektur, illustration, mönsterdesign och konst.

    Mina grejer kan du kolla på på

    http://www.rebeccaelfast.com (akvareller)
    http://www.rebelform.se (illustration och mönsterdesign)

    Tack för fin blogg! Började prenumerera direkt via google reader!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du är nöjd med kurserna. Jag borde verjkligen kick my ass när det gäller den visuella kommunikationskursen.
    Superfin body Vilmer har.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja det är ju en hel vetenskap det där med foto, jag har inte riktigt tålamod att lära mig de tekniska sakerna, jag kör bara på känsla. Jag behöver verkligen gå en kurs! :) Kram! /Nellie

    SvaraRadera
  9. Så roligt att det känns så inspirerande med kursen! Härligt att få lära sig mer om det man gillar! Busfabriken låter roligt! Hoppas du får en härlig vecka!

    SvaraRadera
  10. Fin body! Är det Lindex? Milla har en rosa/lila/svart därifrån som ser liknande ut.

    SvaraRadera
  11. hihi, vilken sötis ;-) Kul att se! Och som vanligt ursnygga bilder!!

    SvaraRadera
  12. Jag är ny prenumerant & jag älskar Vilmers body :)

    SvaraRadera
  13. Söt kille och vilken fin header du gjort dig!! :)

    SvaraRadera
  14. Jag hittade precis hit, vilken fin och ljus och lättläst blogg du har. Fastnade nog tack vare alla bilder. Gillade bilden som det stod life´s short - have a cookie! =) Jag heter Maria och gillar att måla och sjunga, prata om genus, jämställdhet (som jag knappt kan stava till) och att få andra att tänka på miljön! =)

    SvaraRadera