fredag 13 januari 2012


Jösses. Jag har nog aldrig fått så många kommentarer så fort som i inlägget nedan. Det märks att det berör och att vi är många som känner igen oss. Det är skönt att veta att man inte är ensam och hjälps vi bara åt att påminna varandra så ska det nog gå fint ser ni. Tusen tack för alla era fina peppande, stöttande, underbara kommentarer - som alltid! You really light up my day.

I morgon ska jag försöka ta tag i ett projekt som påbörjades här hemma för två år sedan. Det är dags att det blir färdigt. Så slipper jag tänka mer på det. Det blir även promenader, massa bus och gos med Vilmer, kanske ett träningspass på Friskis och god mat. Vad ska ni göra i helgen?

5 kommentarer:

  1. God mat avklarade vi igår, idag står bus och promenad på listan :)

    Jag hade precis den där diskussionen med mig själv i veckan. Vad är viktigt och vad är ett måste?

    Jag är ju mammaledig för tusan och ändå stressar både blogg och företagandet!

    Och så fort jag tänker igenom det lite så inser jag att självklart är bus och barnen viktigare! Jag måste vara pigg, glad och närvarande för att vara en bra mamma.

    Så efter ett par dagar med fokus på det inser jag att om jag prioriterar dom, sömn och bra mat först så räcker ju energin helt plötsligt till annat också! För jag känner mig nöjd :)

    Då drar kreativiteten igång igen och nya projekt tar form.

    Kram på dig och din fina familj! Hoppas ni har en slapp slapparhelg framför er!

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett bra upplägg på en lördag :-) Här hemma ligger vi alla fyra i dubbelsängen och lördagsmyser just nu. Sen i dag har stortjejen sitt åttaårskalas på bowlinghallen, så vi har ett gäng godispåsar att göra i ordning. Maten fixas av andra och det känns sååå skönt! Ha en fin helg nu! STOR KRAM

    SvaraRadera
  3. hann aldrig kommentera förra inlägget, men jag säger det här istället :
    jag tyckte också att inlägget var så bra och så sant. jag kände igen mig massor. jag blir aldrig nöjd och känner ofta att jag måste konsumera mera, helatiden. så det var väldigt skönt att läsa ditt inlägg, att du tog dig mod att skriva det :)

    i övrig vill jag också säga att din blogg är så fin och en stor inspirationskälla för mig, så tusen tack för det!
    här står hemmafix på agendan idag, men jag ska istället för att köpa nya prylar försöka skapa något nytt av det vi har, så blir kanske både jag, plånboken och miljön lite gladare ;)

    SvaraRadera
  4. Det låter som att ni kommer att få en fin helg. :) Mysigt!

    Vi har precis kommit hem från den stora shoppingturen på ICA Maxi. Puh! Tar ju dubbelt så lång tid när man dessutom ska jaga en liten Alex. ;)

    Ha en strålande dag vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart man känner igen sig i ditt inlägg nedan! Man brottas ständigt med frågorna. Jag själv är i en sådan situation där jag vill så mycket, men tyvärr är det mycket ekonomin som sätter stop! Har varit student i 3 år, då har man inte mycket pengar.. Och ni är jag arbetslös, och har inte heller mycket pengar.. Jobbar extra som timanställd.. Sen att intresset för hemmet är ett dyrt intresse, men jag försöker göra det bästa av situationen för att trivas i mitt hem:-) givetvis har jag ju sambo men killar prioriterar inte hemmet lika högt som tjejer! Haha

    Hoppas ni har en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera