söndag 22 maj 2011

Ett hett barnbokstips!


Som ni vet så är jag glad för färg och jag är nästan allergisk mot babyblått och dom här klassiska barnfärgerna. Jag vill ha färg, massor av färg! På både kläder, leksaker och böcker.

Därför blev jag så glad när jag hittade denna fina färgglada fylla-i-bok om bebisens första år. Kan mer än varmt rekommendera denna moderna bok som har fina illustrationer av Camilla Lundsten. För övrigt står alla hennes fina böcker om Lillefanten på min önskelista till Vilmer. Har ni några favoritbarnböcker?

10 kommentarer:

  1. Dom är så himla fina! Här hemma läser vi Viggos favoritbok "Äntligen Bajs". Om och om och om igen. "Mea bajsbok mamma! Pjutt!" ;)
    Hade jag inte haft så många baby-fyll-i-böcker hade jag köpt den som du tipsar om åxå. :)

    SvaraRadera
  2. Den här är superhärlig: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163848686

    Den läste jag mycket till mina pojkar - härligt uppkäftiga och färgglada små figurer. :-)

    Nej, jag tränar inte Elsa på långa vägar så mycket som jag gjorde med mina tidigare hundar tyvärr - bara hemma och med kompisar som har hund. Vet faktiskt inte varför det blivit så med henne, men det är inte försent än. :-)

    SvaraRadera
  3. men va gullig! tur att jag har några bekanta som har bullar i sina ugnar så jag kan få köpa lite barngrejer, haha! :D

    SvaraRadera
  4. har fått den boken av min mamma. hade även köpt bästa boken om mig - inte så lite kaxig innan, så jag vet inte riktigt vilken vi ska använda sen... fia eliassons böcker om djur är väldigt fina och färgglada.

    SvaraRadera
  5. Ser verkligen mysig och gullig ut!

    SvaraRadera
  6. Jag har med köpt två av de böckerna, äntligen bajs och få syskon tror jag den heter. Vi skrattar mycket när vi läser dem. Hoppas ni får en fin start på veckan! kram

    SvaraRadera
  7. Vilken jätte fin bok. Jag är också lite svag för sådant där.. hihi
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Den har jag aldrig sett. Helt underbar ju =)

    SvaraRadera
  9. Åhh vilken fin, det hade jag garanterat köpt själv ifall vi inte fått flera olika fyllaiböcker i present när Alva föddes! Bra att jag blev påmind dock, jag har inte alls hunnit fylla i dem på flera månader.. Böckerna om lillefanten är favoriter här hemma, men även molly är poppis, enkla och fina med roliga flikar! en mollybok med flikar var den första som Alva visade att hon gillade och valde hela tiden när vi skulle läsa så den kommer alltid vara speciell trots att den nu börjar tappa alla sidor haha.. Kram och trevlig dag på er!

    SvaraRadera
  10. Superfin barnbok. Själv har jag flera såna böcker liggandes här hemma, men har tyvärr inte lyckats fylla i en endaste rad. Synd, så här i efterhand, men man kan ju inte vara bra på allt :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera