söndag 25 oktober 2009

Söndagsmys och kökstankar

Har precis avnjutit en god frukost med mitt nybakade bröd, vaniljte och dagens HD. Det bästa jag vet är att sitta och titta i Hemma-delen, efter lägenheter/hus att inspireras av.

Vi ska snart göra om vårt kök, då detta är (vad vi tror) orginal från när huset är byggt -78. Mörkbruna skåp och luckor, samma färg på bänkskivorna, och ljusbrunt kakel låter väl inte allt för snyggt? Ikväll ska vi gå upp och kika på sambons systers familjs nya kök, som snart är färdigt! Jag har fått vara lite delaktig i det, så det ska bli superkul att se hur det ser ut!

Det här är annars ett kök som föll mig helt i smaken!
Fler bilder från denna lägenhet hittar ni här.

10 kommentarer:

  1. Tack för orden om vår trappa :-)

    Fint kök du visar ovan.
    ha en skön söndag!

    kram

    SvaraRadera
  2. Sjukt snyggt och känns väldigt mkt Dessi & Jonas :)

    SvaraRadera
  3. Ja jättefint kök! Blir dock för mycket med tapeterna men jag gillar när köket är "cleant"

    Hoppas helgen är bra!

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att göra om i köket, kan tänka mig att det kommer att blir riktigt fint. Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Det var sååå fint. Kanske lite för stelt för min smak (jag brukar trilla dit för att jag ska vara korrekt pga feghet) och lite för mycket av den snygga tapeten. Ska man ha fondtapet så ska man INTE fylla en hel vägg tycker jag. Ljust och jättefrächt och funktionellt

    SvaraRadera
  6. Så spännande att byta kök. Der på bilderna var supersnyggt!

    Ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  7. Superläckert kök! Tycker bara att det är många som börjar ha den tapeten i just köket, men det har ju kommit så många ursnygga andra tapeter!

    Kramis Jessica

    SvaraRadera
  8. Så kul att göra om köket. Lätt att uppnå stor effekt om ni utgår från ett 70-talskök. Köket på bilden är verkligen superfint. :-)

    SvaraRadera
  9. åh ja vet... men är inte nöjd eftersom vi hyr huset här nere i Tjeckien.... Men när vårat är färdig byggt då jävlar haha.
    Jag är så petig och aldrig nöjd därför har jag svårt att lägga ut bilder men nått ska väl komma snart:-)
    Jag blir så galen (haha) på att det inte går att få tag på möbler här nere förutom IKEA då.
    Men det kommer:-)
    Har ni lagt nått nytt golv?
    Vi ska välja golv till huset och det är inte lätt här nere från..... så det ser ut på nätet gör det ju inte i verkligheten:-)

    SvaraRadera
  10. Älskar tapeten och tycker köket är enormt smakfullt. Men jag måste hålla med dem ovan, det blir "för mycket utav det goda". Blir så virrigt och rörigt på något sätt. Men helheten -toppen! Priset -SHIT!

    SvaraRadera