måndag 26 oktober 2009

Att måla eller inte måla - det är frågan


Jag är så kluven. Jag vill så gärna göra om i sovrummet NU, men jag kan inte bestämma mig. Ska vi måla väggen bakom helt vit, eller ska vi sätta upp en ny fondtapet?! Jag kan tänka mig att måla vitt och hänga lite retroinspirerande tavlor i olika färger och former lite snyggt bakom. Sätta upp min lilla stringhylla på väggen där den lilla tavlan från Isa Form hänger idag.

Men. Jag kan också tänka mig att sätta upp en svartvit fondtapet. Kanske Woods från Cole & Son. Eller Blomma från Mairo. Eller är dom uttjatade?!

I övriga huset har vi en svartvit/brun fondtapet i det lilla rummet. Resten av huset är helt vitmålat. Men jag har tänkt att sätta upp denna i hela hallen. Jag klarar inte riktigt av att ha vitt överallt. Nackdelen med vårt hus är att det är öppet upp i nock, så på ovanvåningen har vi inga direkta väggar att hänga tavlor på. Utan det har vi endast på några väggar i köket/matrummet. Därför skulle jag mycket väl kunnat tänka mig att spara väggen bakom sängen till lite tavlor istället. Men jag kan inte bestämma mig...

Hjälp! Vad tycker ni!?

3 kommentarer:

  1. Det är så roligt med förändring! : - )

    Vitt är alltid fräscht & passar ju till allt.
    Fondtapeten är jättefin som ni har,men förstår om du vill ha förändring.
    Jag är likadan! ; - )

    Tack för tipset om grå soffa.

    Mys kvällen!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. UU = Uppsala Universitet

    Jag tycker vitt med tavlor :) fast Woods är väldigt fin...

    SvaraRadera
  3. Woods har jag alltid gillat och tycker att den känns lite retroromantisk (kan vara ett påhittat ord...) :P
    Men jag har precis som du det här problemet med väggar att hänga tavlor på. Eller ja i vårt fall är det väggar att ställa bokhyllor mot... Det är en sak jag saknar och gärna tar tillvara på. Så hade jag varit du hade jag utan tvekan hängt upp tavlorna där. Och skulle man tröttna. Kan man ju alltid smälla upp en tapet...

    SvaraRadera