måndag 13 juni 2011

So lovely !

Den här stilen lutar jag väldigt mycket åt just nu. Lite modernt, lite 50-tals, retro, färgglatt. Jag älskar de turkosa väggarna i köket. Trasmattan i färg på balkongen. Acapulcofåtöljen. Walldekoren i form av kraftledningar som fäster i stringhyllan. (Appropå stringhyllor så fyndade jag en stor och en liten sådan i teak hemma hos mormor och morfar för någon vecka sen!) Jag vet att tapeten Woods från Cole & Son bor i vart och varannat designhem, men jag bara älskar den. Och upp på min vägg ska den en dag, den saken är säker. Och är det någon som har ett 50-tals blombord till övers så är jag definitivt spekulant på det!












14 kommentarer:

  1. Det här var ett alldeles underbart "bli glad av" -ställe! Skulle kunna flytta in i morgon! :-)

    SvaraRadera
  2. I know! det är underbart!!! lekfullt härligt!
    jag vill också ha tapeten även om många redan har den! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är en riktigt fin lägenhet. Tycker absolut att du ska sätta upp Woods nånstans. Den är såå fin, även att många har den! Woods tror jag skulle vara jättefin i mitt "finrum", karln har godkänt den och vill sätta upp den med. Får se om det blir att beställa den nu eller efter sommaren. Gustav vill jobba ute nu... :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint! Härligt med telestolpen och kakburken speciellt :-)

    SvaraRadera
  5. Den här lägenheten tycker jag också om, så många fina detaljer.


    Ha en bra start på veckan. // Lissen

    SvaraRadera
  6. håller verkligen med, denna lägenheten är helt fantastisk!

    SvaraRadera
  7. Fullkomligt älskar den här stilen! Är t.ex. väldigt förtjust i Acapulcofåtöljen, tycker den dyker upp överallt just nu...

    SvaraRadera
  8. jag ääääälskar sånt gammalt trägolv :D

    SvaraRadera
  9. Håller med, det här diggar jag också och försöker eftersträva att få till det här hemma. Tycker det passar bra i vårt hus också :)
    Bara 50-tal blir för mycket men bara modernt hade inte passat, mixen e bäst!

    SvaraRadera
  10. Verkligen härligt hem, men turkost i köket, jag skulle valt vitt :)

    SvaraRadera
  11. Jättefint verkligen! Min svägerska och sambo har sån stil i sin lägenhet. Den stilen skulle tyvärr vara lite svår i vår lägenhet med tanke på materialvalen som de gjorde när den byggdes.
    Hoppas ni får en fin dag! Jag måste leta en ny designer som kan fixa med problemet hon kunde tyvärr inte det, blir så på vissa skärmar. kram

    SvaraRadera
  12. Vilken skön stil :-)

    Hoppas allt är bra med er,
    sover han gott om natten den lille plutten? :-)

    Många kramar

    SvaraRadera
  13. Kul inspiration, gillade svarta stringhyllor i badrummet, snyggt!

    SvaraRadera