torsdag 9 juni 2011

I mina krukor


Visst blev det lite planterat häromdagen! Bilden överst visar var vi ska så gräs istället för marksten som legat lite huller om buller... Igår sådde jag gräset för jag visste att det skulle regna idag, och några dagar framöver. Då slipper jag springa och vattna konstant dessa dagar i alla fall. Annars är det ju bäst att så gräs tidigt på våren eller lite senare in mot hösten när det inte är så varmt. Vi ska även plocka bort marksten på framsidan, så gräs och lägga lite ny sten. En ny trappa ska också på plats i framtiden. En ny ytterdörr står också på önskelistan... Det är mycket man vill när man har hus, men en del får så snällt vänta!

I år fick våra balkonglådor vita pelargoner. Jag har inte varit så förtjust i pelargoner tidigare, men börjar mer och mer gilla dessa "tantblommor" som jag tänkt tidigare. Och visst blev det snyggt? Mina gummikrukor är jag också glad för! Lite blandade sommarblommor i flera färger blev det i den stora. I den lilla står det en buxbom som morfar själv har odlat. Dessa krukor köpte jag på Rusta förra året till ett riktigt bra pris. Såg att de har dem i år också, så några till ska inhandlas. Gillar dessa bättre än zinkkrukor som har en tendens till att rosta, vilket jag inte är så glad för... Har ni planterat några sommarkrukor än?

10 kommentarer:

  1. Blev kanonsnyggt!
    Skrattade gott när jag läste om "tantblommorna" för så tyckte jag också tidigare, men nu gillar jag pelargoner mycket! ;)

    Måste bara fråga; när du planterar blommor i dina gummikrukor gör du dräneringshål då eller bara lite lecakulor i botten? Har också en sådan som jag är sugen att plantera lite i nämligen men vill inte göra hål i den...

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Så fint du har arrangerat blommorna.Jag har bara haft pelargoner och tycker att de har hållt bra & de är faktiskt snygga.Men sen så börjar jag ju kanske bli "tant",hi,hi.
    Vilken fin katt som skymtar på ena bilden.

    SvaraRadera
  3. åå så fint! Jag hoppas jag med kan köpa lite blommor i helgen så vi kan få lite mer grönt :) tack för input om bloggdesignen, ska fråga hon som gjort den. Är det när du klickar in för att kommentera eller direkt på startsidan? Ingen annan har sagt nåt men det ska ju funka för alla :) Jag ska köpa Plaza imorgon stod och kikade på den idag men hade inte plånboken med då jag hämtade paket. kramar

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt det ser ut! :-)

    SvaraRadera
  5. Jag hat ox tyckt att det är tant kommit men efter att ha sett dina vita så såg ju ju inte de så tantiga ut. Måste vara den vita färgen! :) Mamma är på mig jämt om att jag borde välja pelargoner till utekrukorna. Kanske det blir nu då! :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Tantblommor skulle det stå. :)

    SvaraRadera
  7. Så fint! Balkonglådorna är super fina, jag har själv i veckan köpt en liten sådan fast i rött/vitt =) Ska plantera några sommar blommor i helgen. Hoppas allt är bra med dig och familjen! Ha en riktigt trevlig helg! Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Tantblommor! Hahaha! JAg brukar kalla dem kärringblommor...:) MEn nu gillar jag dem. Iaf de vita!

    Hoppas ni får en underbar fredag!

    Puss!

    SvaraRadera
  9. God eftermiddag..Mysiga bilder från er trädgård.Ha en skön helg..kram kram

    SvaraRadera
  10. Fint! vad ska du plantera i blombänken? :-)

    Kram

    SvaraRadera