onsdag 29 juni 2011

Hemläxa i fotoskolan del 1

Via Elinochalva hittade jag in till Happy Days fotoskola som ska pågå nu i minst 10 veckor. Och jag är då inte sen att haka på! Det är nästan precis ett år sen jag fick min systemkamera och visst har den använts flitigt, men jag känner att jag fortfarande har massor att lära!

Varje vecka får man en läxa att genomföra och denna veckan handlar det om placering av motiv. Jag tycker själv att jag är relativt bra på hur jag placerar mina motiv, men visst behöver jag tänka om ibland! Jag valde mitt favoritmotiv för närvarande - Vilmer förstås.




13 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hittade fotoutmaningen via mig, Josefin som har bloggen är verkligen duktig på att fota så man blir så inspirerad :) Vilmer är världens finaste, det var ett bra motiv :) Förstår att det är så roligt nu när han börjat skratta, det är ju så gulligt att mammahjärtat smälter varje gång, och det håller i sig också för jag blir så glad varje gång Alva skrattat fortfarande! Hoppas ni får en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med fotoskola! Jag är INTE bra på att fota så jag behöver alla tips jag kan få. Min kille är rätt duktig så han försöker lära mig också. :) jag tycker alltid att du har superfina bilder så du har nog inte så mycket att lära! :) kul att se bilder på söta Vilmer, min lilla Wilmer blir 1 år på lördag! Hjälp, vad hände med detta år?

    SvaraRadera
  3. men gud så roligt! det var säkert 6-7 år sedan jag gick foto A och foto B i skolan och jag kan erkänna att jag har nästan glömt allt!

    SvaraRadera
  4. Jag missade första lektionen men tänkte kolla in imorgon :-)

    SvaraRadera
  5. Var roligt att du vill vara med i min fotoskola! Fint jobbat med första läxan, underbart sött motiv med måste jag säga som du har fångat i fina vinklar. :-)

    Lägger in dig som klar med läxan hos mig i listan.

    SvaraRadera
  6. Annas inspiration29 juni 2011 kl. 21:39

    Sötis!
    Roligt med fotoskola,
    jag skulle vilja ha en systemkamera men vet hur det blir...orkar inte ens öppna beskrivningen ;-) Tycker inte ens om att pilla med digitalkameran...hopplöst fall! Men jag är säker på att det kommer gå bättre för dig hihi :-)

    sv: vi var jättenöjda med bumbon, fungerade bra där ett tag. Mest använde jag den när han inte längre låg stilla på skötbordet, då satt jag Colin i bumbon (han vill inte vara i babysittern) när jag gjorde mig färdig på morgonen. Perfekt! Vi lånade den bara, men jag är rätt säker på att vi kommer köpa en om vi får fler barn.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med fotoskola! Jag fick min systemkamera i december och skulle absolut också behöva lära mig mer. Du har världens finaste motiv att fotografera vännen! :-) KRAMISAR

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat klart att Vilmer är bästa motivet,jag hade med tänkt att vara med på den men vi får se om tiden räcker till. Första vaccinet är 3 mån så det är 2 veckor kvar tills det är dags :) ska bli skönt att ha börjat med det. Här skiner solen så idag ska jag försöka ligga ute och sola. Hoppas ni får en fin dag! kram

    SvaraRadera
  9. jättefina bilder! jag vill också ha en systemkamera... fotar mest med mobilen nu eftersom jag kan lägga upp bilderna direkt på bloggen då, men det blir ju ingen vidare kvalitet tyvärr.

    sv: vi har en vitlaserad stokkestol, fyndade både den och newbornsetet på blocket :)

    SvaraRadera
  10. Ååååh... du har placerat honom så fint där så att vi andra kan få njuta av denna sötnos!:)

    Kul med fotoskola och så bra att man kan gå den hemifrån, det ska jag haka på nästa gång tillfälle ges!

    Kram Milla

    SvaraRadera
  11. Tack, ja man kan ju inte låta bli att fota de små liven :-) Ha en fin dag! Idag är det svalt och skönt så idag blir det mindre jobbigt för de små :-)

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni har det bra! Viggo fick tillbaka sin krupp i natt så det blev en kort natt här. Ang vaccineringen de kanske går på semester de flesta läkarna så ni får gå lite tidigare med Vilmer. Jag vet att det varit så några gånger med Viggo. Ska bli skönt när de får den första dosen vaccin, ta med napp vi brukar låta Viggo suga på den då de tar sprutan och det blir nästan aldrig gråt. kram

    SvaraRadera
  13. Hej gumsan!

    Hoppas ni mår finemang : - )

    Å vad roligt med fotoskola! Men du är ju grymt bra på att fota redan ju! Kan tänka mig att det finns mycket att lära ändå.

    Tillsammans är verkligen ett supermysigt ställe så om ni åker till Halmstad så gå dit vettja!

    Ha de nu så bra vännen!

    KRAMISAR

    SvaraRadera