torsdag 11 mars 2010

Vitt, vitt, vitt - så långt ögat kan se

Bered er på bildkavalkad - 75 kvm golv har lagts. Puh. Tur att vi lejde ut det, annars hade det tagit oss flera veckor, kanske månader med vårt tempo... Inte lätt att hinna med allt när man har heltidsjobb och hund och så många andra saker på gång. Jag har hållt på och pysslat med ett annat projekt den senaste veckan - dock inte här i huset - men jag hoppas kunna avslöja det för er snart ändå! Jag tycker i alla fall att det ska bli vansinnigt spännande!

Tillbaka till golvet. Med tre djur som ibland bestämmer sig för att kräkas, kissa eller bajsa inne så kändes heltäckningsmattan som låg här när vi flyttade in väldigt ofräsch. Det var bara att riva ut den och in med nytt, vitt laminat. Bilden direkt under här är från i somras, då var även väven orginal. Nu är den även vitmålad, som ni kan se på dom andra bilderna!

Vilken skillnad va? Ingenting är riktigt färdigt, piffat eller så. Vita lister ska givetvis också upp, och lampor, mattor, lite fler möbler. I och med att vi tog ut heltäckningsmattan så blev det en hel del eko i huset. Så vi behöver fylla på här uppe! Vad tycker ni? Kom gärna med förslag! Min tanke är en riktigt stor matta till soffan, men även i andra delen av rummet. Där kan jag tänka mig någon form av divan, läshörna med en Fatboy kanske? Är även sugen på en Doggie Lounge till Aron i någon härlig färg! Lamellgardiner som man kan dra åt sidan till det stora fönstret är ja sugen på. Någon form av insynskydd vore bra! Tanken är ju också att fönsterna ska bli vitmålade, i alla fall dom små. Frågan är om vi orkar oss på det stora också...




Här ser ni även början av vår målning. Hela trappan och räcket ska ju bli vitt... Det är ett evighetsjobb, men det går! I trappstegen har vi idag matta, och där ska vi lägga in en ljusgrå med tanke på katt - och hundhår...

Ovanligt långt inlägg idag. Jag hoppas ni gillar vår "nya" ovanvåning, för det gör i alla fall jag!

10 kommentarer:

  1. JÄVLAR JÄVLAR JÄVLAR!!! SHIT VA SNYGGGGGGGT!!!!
    avis som satan.. det vart så snyggt! vilket jobb. Ni är grymma.. riktigt nice puss isabella

    SvaraRadera
  2. Det blev skit fint! Å vad skoj!
    ppuss

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni har det och vilken mysig blogg du har!

    Nellie fick en skål med soppa över sig i förra veckan, man tappar fokus i en sekund och olyckan är framme...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Shiit pommfritt va snyggt gummsan, jag flyttar upp där på dirkten;) Skiitbra jobbat, förstår att ni e nöjda!!! Ha en mysig fredag, kramar emma

    SvaraRadera
  5. Jag gillar det skarpt!! Supersnyggt verkligen! Bra jobbat.
    Kram & trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. ser jättefint ut!! :) ser så annorlunda ut när ni inte har samma planlösning som vi :)
    förutom att vi har två sovrum på ovanvåningen ser det ut som om er trapp inte kommer upp där vår går...Vi kommer upp längst bort från gavelförnsterna så att säga..medans det ser ut som om ni kommer upp närmast dom!?
    Våra bruna fejkbjälkar försvinner snart. vi ska gipsa hela taket och måla det vitt..ska bli spännande och se hur det blir
    Du vågar alltså ha vitt golv med både hund och katt..modigt och snyggt½!! :)

    SvaraRadera
  7. Åh kul att vinna=) Vem tippade dom andra?? Underbart väder idag, måste bege mig ut snart! Var ute igår dock så att jag är lite seg startad. Ha en fin dag kompis=) Kram sandra L

    SvaraRadera
  8. Shit va grymt. Älskar vitt golv. :)

    SvaraRadera
  9. var kommer golvet ifrån?

    SvaraRadera