lördag 20 mars 2010

Tiden går ...

... och köksrenoveringen närmar sig. På fredag dyker stommar, luckor och vitvaror upp och allt ska skruvas ihop. Sedan ska köket blåsas på nuvarande stommar. Golvsliparen kommer hit och sen ska köket upp helt enkelt! Blandare är på g, vi har hittat en Grohe som vi vill ha.

Däremot har vi fortfarande inte bestämt/kommit överens om hurvida vi ska ha kakel/mosaik eller glasskiva. Sambon kan tänka sig glasskiva, med tapet under endast glasskiva. Om jag vill ha glasskiva vill jag tapetsera hela väggen och ha glasskiva som stänkskydd. Men jag har även funderat på om man bara skulle ha glasskiva, med ingenting under. Jag kan tycka att det är rätt snyggt det också. Vad tycker ni?


Bild: Kan inte minnas vart jag hittade denna, men hojta till om ni känner igen den!

8 kommentarer:

  1. Kul med köksrenovering! När vi renoverade före vi flyttade in här satte vi först bara glasskiva, med målat vägg bakom eftersom vi inte kunde bestämma oss om vi skulle ha tapet eller inte. Efter ett par åt såg vi tapeten med stort T och tog itu med saken. Nu när jag tittar på före och efterbilderna fattar jag inte att vi orkade med allt det vita så länge - det var FÖR sterilt helt enkelt.

    Kul att du hittat min blogg och tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att renoveringen börjar närma sig på allvar! :-) Jag tycker den där bilden med bara vitt under glasskivan är jättesnygg. Alltså, jag förstår att du kan tänka dig bara vitt + glasskiva. Det går ju alltid att ha härliga färgklickar på köksbänken som piggar upp allt det vita. Det hade nog jag kört på! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad svårt att bestämma sig men jag skulle nog ha kört på det som bilden visar ovan, bara vitt bakom. Det såg väldigt snyggt ut och jag tror man lätt kan lessna på en tapet.
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  4. Vad skoj med köksrenovering!:-)

    Ha en fin dag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Roligt med köksrenovering!
    Ha en fin start på veckan.
    KRAAAAM

    SvaraRadera
  6. Jag hade nog kört på glasskiva utan något under - alternativt tapet på hela väggen. Inte bara tapet under glasskivan.

    Så kul att börja med köket. Ska bli kul att se hur det blir.

    SvaraRadera
  7. Hon som ager huset jag bor i, har bestamt sig for att ha benfarg och glasskiva som splash back. Det kommer att bli grymt snyggt:) Kram

    SvaraRadera
  8. Jag röstar också för vitt bakom glasskiva! Tapeten i övriga rummet är ju lätt att byta om man tröttnar om några år, men bakom glasskivan är det kanske svårare. Ska bli spännande att de det färdiga resultatet sen!

    SvaraRadera