måndag 8 mars 2010

Renovering pågår!

Förlåt. Förlåt. Förlåt.

Jag har verkligen missunnat er och mig själv bloggtid. Jag som tycker det är roligt att dokumentera allt jag gör här hemma, men tiden har helt enkelt inte räckt till! Men det ska bli ändring. Förhoppningsvis.

Det är mycket som pågår här hemma nu. Planering, renovering, rivning, golvslipning, målning. En del har hänt, och en del ska hända.

Just i dagarna så rivs heltäckningsmattan på ovanvåningen ut och in ska ett fint, vitt laminatgolv. Hälften är lagt idag, och resten blir lagt i morgon. 75 kvm golvyta är inte att leka med...

Trappmålning och fönstermålning pågår också. Från mörkt 70-tal till ljust 2010-tal. Det blir döläckert!

Som pricken över i:et är nytt kök beställt och anländer i slutet av mars. Då ska det skruvas ihop skåp och stommar, sen ska det gamla rivas, golvslipare ska hit och slipa parketten så den blir som ny, och sen ska det nya, fina vita köket in.

Massa tankar, funderingar, planer. Lite tid, mycket jobb, hundträning o s v. Bildbevis kommer snarast på golv och trappmålning. Har visst inte visat er det färdiga resultatet av hallen heller? Håll till godo!

3 kommentarer:

  1. Var tvungen att dela med mig, det var så himla gott! :)

    Åh, gud vad roligt med renoveringen! Tror det kommer bli toppenfint och det ska bli roligt att se resultatet sen. Vitt golv skulle jag också vilja ha.

    SvaraRadera
  2. Jösses vad mycket ni har på gång. Ska bli riktigt kul att se vad ni hittar på. Det blir inte mycket tid över när man renoverar. Min bloggtid har också varit låångt under det normala den senaste tiden.

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite projekt. Ser fram emot att få se lite bilder på alla era projekt.
    Sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera