tisdag 23 mars 2010

Husbygge!

Jag vet att vi nästan precis har köpt hus och renoverar för fullt. Jag kan dock inte låta bli att drömma om ett husbygge i framtiden! Det finns så fantastiskt många fina hus jag kan tänka mig, och det här är ett av dom som jag har fastnat för från LB-Hus.Hägern heter detta, och det är något i stil med detta jag vill ha. Jag gillar kontrasten mellan svart och vitt, och även mellan kontrasten trä och putsat. Ett enplans-hus står också högt upp på önskelistan.



Planlösningen tycker jag också är fantastisk! Ingång till badrum och klädkammare direkt från sovrummet är verkligen något jag önskar mig! Idag har vi inte ens någon klädkammare...

Jag gillar även att man kommer ut på altanen direkt från sovrummet, och det öppna köket med matplats och vardagsrum tycker jag också är vansinnigt praktiskt! Drömma kan man ju alltid göra...


Bilder: LB-Hus

7 kommentarer:

  1. Klart man måste drömma :) Vi har nog rätt lika smak...bor i likadana hus nu OCH huset du visar är typ ungefär precis så som jag skulle vilja ha om vi oxå byggt. Vi pratar med om det ibland..mannen är ju snickare och han skulle vilja göra nått eget..men sen så trivs vi ju sååå bra i vårt hus så det blir bara prat :)

    Dax för mig att åka till dina trakter igen...3 dagar i Helsingborg. Just nu är jag upptagen men jag kommer vara där massor i vår och tittar gärna in och kikar på ditt hus :)

    Angående klädrum så har vi gjort som så att jämte sovrummet...vi har sovrummet i det ena sovrummet typ bakom trappan (nedanvåning) iallfall så har vi öppnat in i rummet jämte och hela det rummet är klädrum :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som en bra planlösning! väldigt trevligt hus utifrån också!
    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  3. Här har du en till som vill bygga nytt. Det du visade var jättesnyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Gillade planlösningen, jag är annars känslig med hur entrén är, så man inte störtglor rakt in i en toa dörr eller liknande. Gillar inte heller när det blir för mycket korridorer. Detta ser ju toppen ut med badrum och klädförvaring i anslutning till sovrummet. Må bäst i vårsolen
    Kram

    SvaraRadera
  5. Underbart snyggt! Vill också bygga hus någon gång i mitt liv. Drömmen! Sv: Tack så jättemycket vännen! Kram Emmy

    SvaraRadera
  6. Jag gillar inte när klädvård/groventré sitter ihop med köket. En groventré använder man ju för att man kanske kommer in med skitiga kläder när man varit i skogen med hunden eller i stallet och då vill jag inte gå rakt in i köket där man håller på med mat och vill att det ska vara rent. Såg en lösning som jag gillade, där hängde groventrén ihop med en duschavdelning, det var rätt smart! =) Annars gillar jag också klädkammare och badrum i anslutning till master bedroom.

    Klart ni ska bygga hus!
    Det är det enda rätta =)
    Då får ni allt precis som ni vill ha det plus att det ofta är lika dyrt eller kanske till och med billigare än att köpa! Beror såklart på hur exklusivt allt ska va... =P

    Ta hand om dig, snart syns vi!
    Puss puss

    SvaraRadera
  7. Det går ju att hitta på så himla mycket med trädgården! Att få den så mycket mer spännande än bara en gräsmatta!
    Gillar huset och planlösningen! Jag har också en dröm om att bygga hus, det värsta är ju trädgården. Tar kanske ett tag innan det blir sådär vackert. Men - man får se det positivt! Då kan man börja från noll och göra precis vad man vill! ;)

    SvaraRadera