lördag 12 december 2009

Julklappstips till vovven eller den hundintresserade...

Livet som djurägare och inredningsfanatiker går inte alltid ihop. Många djurprylar tycker jag är så fruktansvärt fula, men det är ju faktiskt ett måste för att våra djur ska få ha det så bra som möjligt! Extra glad blir jag när jag hittar snygga inredningsdetaljer som är riktat till hund- och kattägare.




Dessa produkter från KG Design är ingen direkt nyhet, men ack så snygga! Underlägget i silikon är vändbart, på ena sidan hund och på ena sidan katt! Vore perfekt med två stycken så katterna kan få ha ett och Aron ett! Tuben ska inhandlas förr eller senare och kommer nog hamna i tvättstugan/grovköket där vi alltid går in och ut med Aron. Handduken vore snygg att hänga under eftersom det finns en krok på Tuben.





IKEA bjuder också på lite smått och gott! Dom har faktiskt ett ganska så stort sortiment av djurartiklar, som dom dock aldrig har haft i Helsingborg som är vårt närmsta varuhus. När jag var nere i Malmö nu senast så inhandlades två BÄSTIS krokar som Aron ska få ha sina koppel, halsband och selar på. Även nya mat - och vattenskålar till katterna och Aron fick följa med hem i form av BÄSTIS FLÄCK. Jag gillar även kudden BÄSTIS FLÄCK, men det är ju knappt lönt att köpa hem något sådant till katterna då dom alltid vill ligga på en massa andra konstiga ställen...


Hos Gemenskap Grön finns dessa urläckra halsband! Jag har tidigare tipsat om hundkorgen Dacarr som är gjort av återvunnit gummi från bildäck. Även dessa halsband är miljövänliga! Halsbanden på bilden ovan är handgjorda i USA, tillverkade av 100% ekologisk bambu.

Halsbanden på nedre bilden från Wonderdog NYC är alla tillverkade av spillbitar från möbel- och modeindustrin. Bandens baksidor är tillverkade av återvunna plastflaskor, och även spännena är av återvunnet material. Dessa finns även med matchande koppel och selar!

Ett hett julklappstips till den lilla vovven!


Bilder från IKEA, Presenteriet.se, och Gemenskap Grön.

Psst. Angående hallen, så är det idag äntligen färdigtapetserat. Jag ringde dessutom ner till Bolagret i Lund och hörde mig för med hatthyllan och dom hade sex stycken kvar på fyndet! Nersatt från 549 kr till 149 kr! Ringde ner till morfar som fick göra en insats och köra och handla hem en sådan. Han tar sedan med den upp på julafton. Tjohoo! Äntligen kanske vi kan bli någorlunda färdiga i hallen också...

9 kommentarer:

  1. Jag förstår din tanke, jag hatar också fula hundleksaker. Men våran är mer av en knaprande bulldozervariant så här hemma är bekymren inte så långvariga. Femton minuter en kvart och dom är uppätna eller någon typ av fin konfetti :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det hopplöst med Ikea i hbg?, men snart blir det bättre. Halleluja =) Ha en underbar helg Kramar

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot ett bättre IKEA här hos oss :)
    Ja..kryddhyllor..jisses..haha! Hur går det med era tankar för kök?
    Puss!

    SvaraRadera
  4. härliga prylar till hunden du valt...håller med du att dom flesta är fula...framför allt hundbäddar/sängar ser oftast för jävliga ut på ren svenska :)
    Är ägare av en tuben och den funkar finfint...har även svanskrokarna från Ikea.
    Halsbanden du visar ser jättefina ut. Dom måste jag nog spana in!

    Kul att hatthyllan fanns klar..det är så himla skönt när man känner att man är klar med ett rum....så att man kan börja med nästa :)

    SvaraRadera
  5. Här har du en med en hund och fyra katter, så du kan ju gissa om jag gillar ditt inlägg? :)

    SvaraRadera
  6. Naw jag tycker också att det är tråkigt men jag har så mycket annat att göra och när husbloggen startar så kan jag blogga i det tempot som huset byggs, men med inspirations bilder osv. Den bloggen gillar du nog:-)
    Massa goa kramar på dig!!

    SvaraRadera
  7. Vad kul med lite julklappstips för oss djurägare! Vår lilla katt Torkel har faktiskt fått underlägget från KG Design, fick han i somras. Och det är superbra! Tack för din jäääättefina kommentar!!! Kram Emmy

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig helt och hållet. Tog länge innan jag hittade en snyggt klösträd till mina katter. Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Wow vilka tuffa o fina halsband, skulle nog mina två golden gilla:)

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera