fredag 3 januari 2014

Charlies rum.


Egentligen var det inte ens tänkt att Charlie skulle få ett eget rum. Vi hade planer på att barnen skulle dela på Vilmers rum och att vi skulle fortsätta ha detta lilla som kontor och pysselrum. Men vi gjorde en liten rokad. Skrivborden flyttades upp på ovanvåningen, soffan flyttades till andra delen av rummet och vips så hade Charlie plats för eget rum.

Det är långt ifrån färdigt. Jag spinner alltid vidare, möblerar om, grupperar om tavlor o s v. Och i takt med att barnen växer ändras även deras behov. Vilmers rum har fått flera olika sorters möbleringar och just nu håller jag på att fixa om hans rum. För kanske sjätte gången? Men så här mår jag bäst. Att få vara kreativ, tänka till, måla, fixa och dona. Barnrum är min grej alltså!


18 kommentarer:

  1. Superfint! Hur har du gjort mobilen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Mobilen har jag köpt hos Ulrika på Mackapär, fast tyvärr tillverkar hon inte de längre... Men det är målade flörtkulor!

      Radera
  2. Wauu really cool room!! Where did you buy all the colourful balls hanging over the bed?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi and thank you! I bought them at www.mackapar.blogspot.com but unfortunately she doesn't make them anymore!

      Radera
  3. Vad fint han har fått! Superfina bilder! Vi bor ju i lägenhet och har lite platsbrist så Juni bor fortfarande i arbetsrummet. Ena sidan är hennes rum och andra sidan har vi dator, skrivbort och bokhyllor. Inte så kul men vi har liksom ingenstans att göra av alla saker. Längtar till hus så man har lite mer plats att sprida ut grejerna på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det! Jag var osäker på hur vi skulle göra. Vi har egentligen gott om plats på ovanvåningen men den är svårmöblerad... Dock har jag fått tänka om nu och kommer mest troligt ha en liten hemmastudio här uppe också därför fick kontoret flytta upp med. Trevlig helg!

      Radera
  4. Så härliga färger! Det blev ju hur fint som helst... och visst är det härligt att kunna flytta runt så där.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Och ja, det är underbart att få utlopp för det kreativa. Ha en fin helg! Kram!

      Radera
  5. Ja men Desireé vilken inspiration! Jättefint! Visst är det kul med barnrum, roligast i hela boendet faktiskt. Synd bara att man inte helt själv får bestämma hur det ska se ut. Jag håller på som bäst på i huset att tänka kring barnens rum. Axel börjar bli stor, fyller sju till våren och vill ju ha StarWars affishcer istället för mina fina Edholm Ullenius bokstavsvarianter. Och han har hyllorna fylla av legobyggen. I fula färger. Men men, då får man surfa runt och drömma lite. Så fint du gjort det! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tyvärr är det väl så! Mina är fortfarande (tack o lov!) för små än, men jag märker att Vilmer vill och är intresserad. Vi ska köpa en sängstomme till honom nu och han har bestämt att den ska vara blå. Jahapp! Kram och ha en riktigt fin helg!

      Radera
  6. Åhh, det var ju på tiden att jag tittar in hos dig. Vet inte hur länge sen. Gott Nytt År! Själv har jag bytt land och i samband med det bytt bloggadress. Välkommen! towe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att se dig här Towe! Var bor ni nu? :)

      Radera
  7. Oj, oj, oj här ser jag mycket jag gillar. Mycket smakfullt! Och fina bilder såklart! Nu blir jag sugen på att äntligen ta tag i dotterns rums förnyelse :)

    SvaraRadera