fredag 21 september 2012

En ny era.


17 månader idag. Och om två veckor är det dags för inskolning. Min lilla plutt har blivit stor.

Så stor.

Dock blir det inte heltid på förskolan, vilket jag är tacksam för. Jag kommer ändå få njuta av mer tid hemma med den här goingen.


Föräldraledigheten är redan slut, semestern är snart till ända och sen är jag arbetsbefriad i två månader och ska avsluta mina kurser från i våras innan jag går på en ny föräldraledighet med kommande lillebror.

En ny era vankas. Och det ska bli väldigt spännande.

30 kommentarer:

  1. Han är ju bara för söt!
    Så härligt att ni får njuta så mycket av varandra!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det ska bli väldigt skönt med lite mer tid. Den går ju så fort! Ha en härlig helg! :)

      Radera
  2. Åhh, han e ju så söt.. Kul att det snart e dags för en ny era.. Det kommer ni att klara så bra så :) Hoppas att ni får en underbar helg. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Jag hoppas vi kan ses snart! <3 Kram!

      Radera
    2. Det hoppas jag med.. Jag kommer nog att vara i Sverige från den 2-7december, som om inte lillebror vill komma ut dom dagarna så hoppas jag att vi kan träffas.. Och om han redan har tittat ut så vill jag ju ännu mer träffa er ;) Kram

      Radera
    3. Och jag hoppas verkligen att lillebror har tittat ut tills dess. Börjar bli mäkta trött på det här denna gång...

      Kram! :)

      Radera
    4. Haha, hoppas jag också att han har tittat ut, vill så gärna träffa er alla :)

      Radera
  3. Å en sån godbit!!

    Det fixar ju du galant!
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jag hoppas det, ställer in mig på det värsta, men det ska bli otroligt roligt och spännande också! Ha en härlig helg!

      Radera
  4. Hur känns det för dig? Jag hade sjuklig seperationsångest! Fy fan! Jag var föräldraledig med Alica tills hon var 21 månader. Ophelia började som 1 åring. Mina går heltid just nu men ska snart ha 15 timmars. Känns bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som är så sjukt blödig får försöka hålla tårarna tillbaka kan jag tänka mig. Hoppas det går bra! Vilmer är inte direkt mammig, när vi är nere på öppna förskolan springer han mer än gärna ifrån mig...

      Radera
  5. Vilket charmtroll, jag tror jag döööör och så där smä söta vita tänderna i munnnen ;) Jättefina bilder!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  6. Tänk att han redan är så stor. Lille sötnosen! Spännande tid ni har framför er. Hoppas allt går bra med inskolningen! Lycka till!

    Just det... glömde skriva: Underbara bilder!

    Många kramar

    SvaraRadera
  7. Ja du tiden går fort. Så fin han är.
    Är det en till på gång? Ett stort grattis i så fall.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så stor han blivit! Vackraste Vilmer!

    SvaraRadera
  9. Dessi: Japp, den är från IKEA, den heter MOLGER. Om du menar den låga? Den är dock ommålad till vitt. :)

    Åh så gullig han är, lilla (stora;) charmtrollet! :))

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Så stor han har blivit! De växer fort:)

    Grattis till bebis som är på väg! Kul med en liten lillebror:)

    Ha en fin lördagskväll /Kram

    SvaraRadera
  11. Söta! Spännande med lillebror,det lär bli andra bullar :) med två. Här busas det morgon till kväll. kram

    SvaraRadera
  12. Åhhh, hur charmig som helst Lill-plutten som snart blir storebror...
    Både kul och läskigt när dom börjar bli stora. Tvåbarns chocken kommer du fixa galant :)

    SvaraRadera
  13. Så otroligt söt! Tänk att han blivit så stor. Min minsta har också blivit stor och har gått på förskolan i en månad snart. Spännande tid som väntar också, stort gattis! Då blir det typ 20 månader mellan, precis som mellan våra. Dom har det redan kul ihop:)! Stor kram!

    SvaraRadera
  14. Man smäller ju av så söt han är! Stora killen! Å en lillebror beräknad? Ett största grattis!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  15. grattis till tillökningen!kram A

    SvaraRadera
  16. Vad härligt med en bebis i magen, önskar er all lycka! Och vilka underbara kort på storebrodern, vilka ögon och vilket härligt leende! :)

    SvaraRadera
  17. Oj va tiden går fort och stort grattis till utökningen av familjen! Kram

    SvaraRadera
  18. Tiden går fort och vilken söting han är Vilmer! Ser så stor o vuxen ut när jag jämför med vår lillskrutt som är nästan lika gammal. Vår har knappt tänder, iaf bara väldigt små och bara lite hårtestar.... men go han med. Och även han ska skolas in om några veckor men på "riktigt" då jag ska börja jobba.
    kram j.

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga foton du bjuder på!!

    Svar: Receptet på Mazarinerna till Fairtradefikat är hämtat från receptsamlingen Sju sorters kakor.Har du den? Om inte skriver jag ut receptet i bloggen nu i veckan!

    Kram Cecce

    SvaraRadera