tisdag 11 september 2012

Äntligen höst.



Och äntligen tomater säger jag! Som jag väntat hela sommaren på att de ska bli röda och inte bara gröna... Nu har jag gett upp med vattnandet och då blev det äntligen röda. Till Vilmers stora lycka.

Sambon är även inne på sin andra veckas semester nu i september. En av eftermiddagarna ägnades åt att bygga upp ett fint ribbstaket som ramar in en del av vårt tillbyggda trädäck. Tidigare låg här fult lagda markstenar, men nu har vi bundit ihop trädäcket med vårt uterum. Helnöjd! Nästa år ska det piffas i uterummet.

I morgon vankas det födelsedag. Kanske därför jag älskar hösten extra mycket!?

12 kommentarer:

  1. Vad fint det är med det trärena mot det vita och svarta...! :) Kramis / Malin I&D

    SvaraRadera
  2. Det blev en ganska rejäl tomatskörd. När den väl kom! Här väntar vi på våra björnbär. Finns massor på buskarna. Men inte är de svarta inte. Får se om de mognar innan frosten kommer ;-).

    (och ja. Klockan är 22.37. Klarade uppenbarligen inte deadline idag heller ;-))

    SvaraRadera
  3. Sådär ser min tomatplanta också ut, helt död fast med frukt. Det är min första tomatplanta, så du kanske kan svara mig, är den död?

    Staketet blev förresten superfint!

    SvaraRadera
  4. Vad snyggt det blev med spaljén! och så kul att få egenodlade tomater.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  5. Haha - själv gjorde jag just ett inlägg om att vi skördat de sista tomaterna (snyft)! :-)

    SvaraRadera
  6. Jag hade inte tålamod utan plockade av dem gröna för någon dag sen - de rödar till sig i mörkret så nu bor de i skafferiet i väntan på lite mognad. Känns inge kul, de ska ju bli röda på kvist så att säga.
    Välkommen höst säger jag också!

    SvaraRadera
  7. Jättefint staket! Love trädäck :) Ett växthus underlättar för tomatodling :) Vhar haft tomater jättelänge. Det går utomhus oxå men då ska det va ordentligt med värme och sol och det har det ju inte riktigt varit den här sommaren :(

    SvaraRadera
  8. Va fint det har blivit :)

    Mina tomater har blivit röda på kvist, men inte alla samtidigt.. har fått en efter en ;) Nu hoppas jag att alla blir röda innan kylan sätter in.. Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Fint!!! Hur lägger du in Instagram på sidan??? /Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du klickar upp mina bilder, så ser du längst upp!

      Radera
  10. Snyggt med ribbstaketet och visst är det härligt att tomaterna äntligen mognar:)

    Får väl säga GRATTIS också i efterskott...Kramar Åsa

    SvaraRadera