söndag 22 april 2012

Vilken vecka!



Så här är vi inte vana vid att se honom. Oftast är han en glad sprall med så mycket bus i ögonen, men i söndags tog febern ut honom. Och till råga på allt så tog febern ut oss också. Vid 21-tiden på kvällen skulle jag ge honom en supp alvedon och tempa, och när jag var färdig med det så ser jag att han då ligger och kräker slem. Tar upp honom och då är han helt borta och liksom krampar. Feberkramp! Det blev samtal till 112 och ambulans på väg till oss. Ett tag blir han helt medvetslös och jag känner att allting bara försvinner bort och jag får panik. När ambulansen väl är här har han börjat kvickna till igen, men han är verkligen inte sig själv... Det blir en färd in med ambulansen till barnakuten och när vi kommer fram så är han sig själv. Äntligen! Feberkramp är helt ofarligt, men otroligt obehagligt. Prover tas, men vi vet inte varför han har feber. På måndagen kommer prickarna. Efter samtal till 1177 avvaktar vi med VC-besök, men på onsdagen åker vi dit. Höstblåsor. Stackars liten har blåsor i mun, och på/i händer och under fötterna. Även runt munnen och lite på kroppen. Aj aj aj.

Och igår firade han sin 1:a födelsedag. Jag har fått upp en stringhylla på hans rum. Och vi har även bytt internetuppkoppling och allt är vansinnigt segt. Suck. Jag tackar er alla för alla fina kommentarer ni skriver här, trots att jag är så dålig på att besöka er! Tack! ♥

42 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på er fina kille. Ja vilken vecka, vilken pärs ni haft. Alla föräldrars värsta mardröm.
    Hoppas att hade en mysig ettårsdag iallafall. Grattis till lillkillen i efterskott.

    SvaraRadera
  2. usch vad obehaglig, dessi! stackars vilmer! och dig! tänker på er ofta! puss

    SvaraRadera
  3. Poor little one! And poor you too, must have been absolutely horrible to see your own little one have a fever cramp. Even though I know it's not dangerous, I'm still scared of our son getting it some day..

    Hopefully Vilmer will get better soon. Oh, and happy birthday to the cute 1-year old!:)

    SvaraRadera
  4. Krya på er och grattis till 1 år!

    SvaraRadera
  5. Usch stackars liten! Inte kul med hög feber och ambulansfärd ju :( hoppas han blir frisk snart!
    Grattis i efterskott till Vilmer får man ju också önska! :)

    SvaraRadera
  6. Men fy! Trots mina 4 barn har jag sluppit feberkramper med ngn av dem (hittills), men har hört hur otäckt det kan vara :(
    Inget är kul när barnen är sjuka och man får lätt panik när man inte har kontroll över situationen.
    Sköt om er, kram

    SvaraRadera
  7. Lille vännen. Min lillebror fick feberkramp när jag var 9 år. Jag glömmer det aldrig. Minns det riktigt väl. Det är fruktansvärt obehagligt. Vilken tur att han kvicknade till fort. Jag ger alltid barnen alvedon eller ipren när de har hög feber, är livrädd för feberkramp. Är lite skadad av minnena. Skickar många kramar till dig.

    SvaraRadera
  8. Nej men fy! Stackars liten :( Förstår att du fick panik - hade jag också fått. Vår lilla hade influensa förra veckan med hög feber, och hon skakade hela hon. Det är så läskigt att se på! Skönt att din lilla mår bra igen och grattis till honom i efterskott! :)

    SvaraRadera
  9. Åh vad skönt att det gick bra. Höstblåsor är inte roligt....har haft dem här på en liten mitt i sommaren. Det gör ont. En tröst är att det går över på en vecka drygt. Grattis i efterskott till den lilla sötisen!

    SvaraRadera
  10. Usch, usch, usch, jag får nästan panik bara av att läsa. Medvetslös... Fy fasen alltså. Tur att det "bara" är obehagligt och inget farligt. Stackars liten och stackars föräldrar!!! Sen höstblåsor på det... :( Hoppas han mår bättre nu och att han fick en finfin första födelsedag igår!
    Kramkram

    SvaraRadera
  11. Jag har aldrig varit med om feberkramp, men det låter oerhört läskigt. Vilken tur att ni blev tagna på allvar och fick åka in och ta prover. Stackars lilla Vilmer... Jag hoppas att han kryar på sig ordentligt nu. MÅNGA KRAMAR till er alla och grattis i efterskott till 1-åringen!

    SvaraRadera
  12. Nej, men stackars lilla Vilmer :( Usch va läskigt! Förstår att du fick panik!!!! Skönt att det gick bra. Ett stort grattis till er stora kille :)

    SvaraRadera
  13. Men lilla Vilmer! Stackars dig och usch vilken pärs för dina föräldrar. Dixie har itne haft feberkramp men när vi var på semester nu senast i KL så fick hon 42 grader och kroppen började bli blå och hon skakade, det var läskigt. Som tur var kom doktorn snabbt och gav henne stark dos av febernedsättande. Det är så läskigt när dom små bli sjuka. Krya på dig Vilmer! kram towe

    SvaraRadera
  14. Usch lille vän. Vilken tur att det gick bra, men det låter onekligen läskigt.
    Hoppas han kryar på sig snart.
    Grattis i efterskott till den stora killen :) Hoppas ni hade en mysig dag.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  15. Asch då! Stackars liten...hoppas han blir bättre snart. Feberkramp låter läskigt. Gillar din blogg förresten! /Petra

    SvaraRadera
  16. Oj oj oj, vilken otäck upplevelse! Jag våndas för när sjukdomarna kommer, måste kännas hemskt att inte kunna hjälpa. Vilken tur att det inte var något "allvarligt". Hoppas lill-killen kryar på sig snabbt! Kram /Nellie

    SvaraRadera
  17. Puh vilken tur att det inte var värre. Hoppas att han kryar på sig nu. Kram

    SvaraRadera
  18. Fya vilken pärs! Men skönt att allt gick bra, hoppas att han blir bättre snart! Och grattis i efterskott till lille Vilmer! Många kramar

    SvaraRadera
  19. Usch, stackars liten. Vilken otur! Förstår att ni blev rädda & fick panik, jag hade oxå uppfört mig så. Krya på lilleman
    Kram

    SvaraRadera
  20. ojojoj, lilla gubben. Hoppas han är bättre snart!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Grattis till er 1:åring! Jag hoppas han är pigg nu för usch vad jobbigt det är när de blir så där riktigt dåliga. Man känner sig maktlös och vill bara ta över det onda från dem.
    Ha en fin helg/ kram sophi

    SvaraRadera
  22. Men oj!! Gud va hemskt, stackarn! Låter ju fruktansvärt det där med feberkramp ju, har aldrig varit med om det än... Hoppas han mår bättre nu iaf och att ni fick en fin födelsedag trots allt!

    Kramar

    SvaraRadera
  23. Nej men, stackars liten! Jag kan bara tänka mig det kaos ni måste ha upplevt inombords och skräcken. Skönt att allt gick bra till slut.

    Våra döttrar fick höstblåsor samtidigt när de var små och det var verkligen bland det värsta jag sett. Det fanns inte en plats på deras kroppar som det inte fanns dessa blåsor på. Överallt. Väldigt vanligt bland små barn men själv hade jag aldrig hört talas om det innan döttrarna fick det.

    Grattis i efterskott till er lille kille! Tänk vad fort tiden går!

    Hoppas att han mår bättre nu och att ni har det bra.♥

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  24. Usch, vilken hemsk vecka! Men vilken tur att allt gick bra tillslut.

    Hoppas ni får en lugn och skön helg
    Kram /Linda

    SvaraRadera
  25. ush vad jobbig upplevelse för er alla! Första gången nåt sånt händer blir man ju själv så rädd, Viggo fick krupp första gången då var det jättejobbigt eftersom han inte kunde andas. Nu vet vi i alla fall hur vi ska hantera det. Jag visste inte att det fanns feberkramp. Stackarn hoppas han blev bättre så ni kunde fira honom. Kram från varmare breddgrader

    SvaraRadera
  26. Höstblåsor har jag aldrig hört talas om! Usch, så jobbigt! Och så feberkramp!
    Hoppas att han orkade fira ordentligt på sin 1-årsdag ändå!

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  27. men stackare! hoppas han är bättre nu! kram

    SvaraRadera
  28. Kram på er och hoppas att ni har det bra i solskenet! ♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  29. Men shit.. på ett dygn alltså? Då är jag betydligt segare, har nog hållt på i alla fall fyra dagar nu :)

    Hur mår ni förresten? Blivit nån bättring?
    Kramar

    SvaraRadera
  30. Åh just ja, reportaget. Förstår att du inte har så mycket ork för det kvar! Det är ju så sjukt jobbigt att börja ta igen tid när man varit sjuk eller borta lite för länge. Trist! Ett tips är ju att lämna bort lillen (om det går alltså) så du får jobba ostört ;)

    Nu har jag iaf fixat länkarna till vårt reportage, så du kan kika på det :)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  31. Hej har det blivit bättre nu? hoppas det i alla fall. kramar

    SvaraRadera
  32. Lille stackare, hoppas allt är bra nu?
    Hur har det gått med ert reportage? Har de varit hos er än? Jag har precis fått reda på att vårt reportage är sålt nu! :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  33. hihi, klart du ska va med. Saknar dina inlägg juh :)

    SvaraRadera
  34. Hoppas att allt är bra med er! Såg hos augusitfamiljen att du skulla vara med i fotoutmaningen, så jag kikar in här med hopp om lite blogginlägg ;) Men ibland finns inte tiden helt enkelt, helt förståeligt! Men hoppas att ni är friska och krya och njuter av våren! kram kram

    SvaraRadera
  35. Hej, jag hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera
  36. Haha, jajjemän. Nu är det bara att börja - no preasure liksom ;)

    SvaraRadera
  37. Tack för din fina kommentar. M:et står inte för något, utan det var den bokstaven jag kände för att ha där :) märkligt
    Ha det gott i sommarvärmen
    Kram

    SvaraRadera
  38. jag hade en typ likadan vecka för nån månad sen, helt galet. ta det lugnt och i din egen takt bara så ska det nog lösa sig!

    SvaraRadera