lördag 14 april 2012

Hej där.


Ville mest bara att säga att jag lever. Men blogglusten har inte funnits där. Inte heller tiden förvisso. Nu händer mycket. All Vilmers vakna tid ägnas verkligen åt honom. Och när han sover har jag denna veckan studerat. Jag ligger back i mina egna planer, och det gillar jag inte. Likaså börjar agilitysäsongen för mig och Aron nu. Det blir mer fokus på träning och sen är det tävling nästan varje helg. På måndag och tisdag ska vi gå en tvådagarskurs som jag verkligen ser fram emot! En kväll i veckan håller jag också till på brukshundklubben och hjälper till på kurs.

Om en månad har vi ett hemma-hos-reportage inbokat, och lite vill jag fixa inomhus tills dess. Och ja, icke att förglömma. Om exakt en vecka fyller Vilmer 1 år! Så det ska bakas lite med. Ja, så ni vet i alla fall vart jag är. Om jag inte besöker er, eller skriver något här.

Igår hängde vi ute hela förmiddagen. Planterade lite penséer i gamla konservburkar och njöt av det fina vädret. Det har varit kasst i veckan, och vi var lite oroliga inför idag då vi hade en fotografering inbokad på stranden med Louise. I höstas vann jag den inne hos Hedvig och jag, och vi tänkte att det skulle passa bra nu i vår och kring Vilmers 1-årsdag. Vi hade i alla fall tur med vädret, och vi väntar med spänning på bilderna!

29 kommentarer:

  1. I bland blir det mycket på en gång, ta en sak i taget så fixar det sig! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är klart det gör, och en sak i taget är bra råd! Tyvärr är jag en sån som tar på mig för mycket...

      Radera
  2. Blogga när du känner att du har tid och lust, så där blir det för alla ibland. Vi finns här när du vill :) Vad roligt med hemma-hos-reportage, ska bli skoj att se sen. Vad fin Vilmer är i de röda byxorna och mössan, min Lilly har lika dana fast i mörkblått. Lite kul att din kille har rött och min tjej blått :)

    Sköt om er! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Här finns inte riktigt blogglusten och oken heller och tiden rinner ofta iväg, bättre att blogga när man har tid och lust än för att man måste:) Låter som du har mycket att stå i, härligt de me, hembesök låter spännande:) Ha det bäst gumman, kramar

    SvaraRadera
  4. Fint att öra att allt är bra;) Förstår din prioritering! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag känner så väl igen mig i det där med att tiden och lusten inte alltid finns där. Vilka härliga bilder på Vilmer! Tänk att det redan snart gått ett år :-) Jag minns att jag med spänning kikade in här för att få uppdatering om när bebisen tittat ut. Hoppas att ni har en fin helg! KRAMISAR

    SvaraRadera
  6. Fullt ös medvetslös! Eller inte riktigt medvetslös hoppas jag för då blir det inte mycket gjort. :)
    Här är det lite samma sak (jaga barn och hinna med vardagen när de sover) och baka inför kommande 1 års dag roar jag också mig med!
    Ta hand om er och krama den lille sötnosen från mig och kidsen.

    SvaraRadera
  7. En sak i taget och var sak på sin plats. Livet springer fort ibland. Kram! Kul du är tillbaka idag.

    SvaraRadera
  8. Fina bilder! Oj blir han redan 1 år nu. Roligt! :)
    Jaha du har sökt en utbildning i Älmhult. Det är lite för långt för mig dit tycker jag för den finns väl inte på distans? Jag kommer jobba samtidigt så jag måste gå en distansutbildning. Men tack för tipset!!! Får du veta i somar om du har kommit in eller?
    KRAM!

    SvaraRadera
  9. sv:
    Tack tack! Visst är det kostsamt tyvärr :( Även om ROT-avdraget underlättar lite. Vi brukar göra det vi kan själva för att hålla kostnaderna nere och ta hjälp av de lite svårare eller mer tidskrävande sakerna. Slitgöra som att köra ut 10 ton grus, att gräva stora gropar för plantering av träd och växter, att plantera, att anlägga gräsmattan osv - sånt gör vi själva. Sen har vi turen att min pappa kunnat fälla alla stora träd åt oss, det var bara ett som arbetarna tog när de ändå var här. Man får göra vad man kan på alla sätt liksom. Hugga i där man kan och även göra arbetet i den takt man kan både tidsmässigt och ekonomiskt. Kämpa på så har ni nog er sten och trapp på framsidan sen ska du se!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Kikar in för första gången här :) vilka härliga bilder och din påsktårta var ju himla fin :)
    Ha en skön helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja det tycker jag absolut att du ska göra, grillat är ju så gott ;)
      Ah det såg jag inte förrens du sa det, kul :) var utanför hbg bor ni?

      Radera
    2. Ja sist tänderna ploppade ut hade han också feber så det kan det ju va, har inte kollat så noga i munnen ;) man blir sjukt trött och frustrerad när dom inte kommer till ro och är ledsna hela tiden och man vet ju själv hur jobbigt det är när man har hög feber.
      Ja precis vi bor i Påarp vi, inte så långt ifrån då :) kommer du därifrån från början?

      Radera
  11. Hallå där :) Vad härligt med gröna gräsmattor! Vi fick precis en decimeter nysnö inatt.. så typiskt. Bodysar börjar vara väldigt bökiga att få på numera, men ibland går det. Tänkte nog klippa av denna och göra till tröja när jag har tvättat den några gånger istället :)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Herregud vad grejer du har på gång samtidigt! Jag blir helt matt bara jag läser om det :)

    SV Ha en fortsatt fin helg du med!

    SvaraRadera
  13. sv: Ja, såklart man vill ha gensvar i sin egen blogg annars tröttnar man. Är precis likadan. Jag läser bara dom bloggar som kommenterar mig, haha. Och själv önskar jag att jag hade mycket mer tid att lägga på kommentarer och jag kanske ska prioritera om och blogga mer sällan men svara mer ofta. Vi får se hur det blir när jag får inspiration igen. Tack för din kommentar! :)

    SvaraRadera
  14. Ja ibland skulle man behöva klona sig känns det som...
    Och lusten, ja den går ju inte att tvinga fram, snarare blir den än mindre om man känner pressen att prestera "bara för att". Sen var det där med respons på sin blogg...ja det går ju i vågor i mitt fall, gäller väl bara att inte haka upp sig för mycket på det. Njut av allt kul du har framför dig och blogga när lust, ork och tid finns.
    kram

    SvaraRadera
  15. Spännande med fotograferingen. Hoppas ni blir nöjda med resultatet.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Vad fina bilder du delar med dig

    SvaraRadera
  17. han är så go lille vilmer, saknar er! kram sandra L! :)

    SvaraRadera
  18. Skönt att höra i från dig :)
    Kan förstå att du inte har så mycket tid, man hinner ju inte med allt tyvärr.
    Ha det gott kramar

    SvaraRadera
  19. Å så spännande med fotografering, lycka till med allt och blogga när energi finns.

    SvaraRadera
  20. Ta det lugnt! :) Du måste hinna med o njuta lite oxå. Såklart är du på bloglovin så man inte missar något! :)

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar helg ni verkar ha haft! Förstår att det är mycket att stå i och tycker det är bra att du prioriterar annat än bloggen. :) Hoppas studierna och bakningen går bra, det var en underbar tårta du gjort till påsk. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  22. Det lät som mycket planer:)det är ju så ibland, glöm inte bort att andas & njuta av våren :)
    Kul med hemma hos repotage:)

    SvaraRadera
  23. Du har en utmaning i min blogg att hämta :)

    SvaraRadera
  24. Härligt, ja denna våren har varit lite seg och kall. Hoppas att det vänder snart. Åh va det lät kul med en hundkurs, kanske skulle ta mig i kragen och hålla en, nu när jag inte kan träna min egna hund. Sköt om dig
    Kram

    SvaraRadera
  25. Vilka härliga vårbilder, och Vilmer är en stor kille nu!! :)

    Hoppas allt är bra annars?

    Kram

    SvaraRadera