söndag 20 maj 2012

Hej alla fina.

Tack för alla fina uppmuntrande kommentarer ni har lämnat här under mitt lilla blogguppehåll. Fantastiskt att det finns människor som saknar mina inlägg! Och när jag kikar på min statistik så inser jag att ni är många som kikat in här varje dag ändå! ♥

Jag skulle klart inte lämnat er med ett sådant inlägg, men varken ork eller lust har inte funnits... Vi mår dock bra hela familjen, men det har varit mycket på en gång nu och då valde jag att låta bloggen vila en stund. Sen har det inte hjälpt att vi har bytt bredband och det fortfarande inte fungerar som det ska...


Men jag har försökt komma ikapp lite med studierna trots den dåliga uppkopplingen. Inlämningsuppgift 2 i Fotografi - Visuell kommunikation har jag fått ihop och fått godkänt på! Sjukt nöjd!

Vi hade även besök i torsdags av stylist och fotograf som fotade hemma-hos-reportage, och lite småsaker har behövs fixa till det. Jag blev äntligen klar med mina fönster!


Och tavelväggen under trappan har jag kämpat med. Börjat på, tagit ner, börjat om. Nu äntligen hade jag bilder som jag tyckte passade bra ihop och det blev en fin helhet. Tanken är att den ska fortsätta upp i trappan med fler bilder. Strandbilderna ni kan skymta är från fotograferingen med Louise Alexandersson. De fina studiobilderna på Vilmer är tagna på vår ovanvåning av min duktiga vän Sanna Lundberg.

26 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att du är tilbaka igen! Som jag har saknat dig! Jag hoppas att du är här för att stanna nu.
    Psst! Vilken underbar tavelvägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga du!

      Jag hoppas också att jag är här för att stanna... Hoppas internet och tiden är med mig!

      Radera
  2. Å så fint! TAVELVÄGG!! det är inte en lätt match men det klarade du galant. Skönt att höra att allt är bra! Har saknat dina inlägg men jag förstår att det blir svackor ibland. Jag svackar rätt mycket nu jag.. orkar inte, hinner inte..

    Men nu är jag tillbaka.. lite..

    SvaraRadera
  3. Vad kul med ett inlägg:) gläder mig att du inte slutat:)
    Lät klokt att ta en paus och att studierna fick bli prio:)

    Vad fint med väggen & kul med repotage:) 💛💚💙

    SvaraRadera
  4. Oh...kul att du höra ifrån dig. Ibland har man inget val till pauser. Sköt om dig kram

    SvaraRadera
  5. Det blir mycket ibland - med allt! Snygg tavelvägg, grattis till kursen & skönt att höra att alla mår bra. Spännande med reportaget! Och tack för tips om boken. Ha en fin start på den nya veckan

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att allt är bra, ibland måste man bara ta en liten paus och leva i verkligheten. Förstår dig absolut :)
    Fin tavelvägg, håller oxå på och fixar med en hemma men jag måste först framkalla lite foton att sätta i alla ramar jag har samlat på mig.
    Ha det gott,
    kram j.

    SvaraRadera
  7. XOX Love U all! Morfar M <3

    SvaraRadera
  8. Vilken fin fotovägg ni har. Passar utmärkt under trappan!

    SvaraRadera
  9. Åh, så fint. Underbara bilder. :) Kul att du är tillbaka, har saknat dig.

    Hoppas ni mår bra.
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Å vad fint det blev med fotoväggen!!har själv funderat i massor på att också göra ett sådant.Men det tar ju tid så att det blir ok.Vad kul att det ska bli ett repotage om ert hem.Kram,kram!

    SvaraRadera
  11. Underbart fina foton på ett underbart hem! Bloggandet kommer inte alltid på prio 1. Ha det bäst, kram

    SvaraRadera
  12. Förstår att ni haft att göra, bara att hänga en tavelvägg är enormt krävande och kan ju en halv evighet :) Du får också lägga upp bilderna från reportaget sen när det ska publiceras.. eller säga vilken tidning det ska va med i förstås!

    Jag tänkte faktiskt ha Lilli hemma sålänge det går bra. Johan är ledig rätt mycket i sommar, så vi får väl se hur det går till hösten när jag blir själv. Känns samtidigt så himla dumt att sätta henne på dagis "bara för att" när jag egentligen tror att hon har det mycket roligare/bättre hemma med oss. Plus att man själv slipper stressmomentet med att lämna/hämta och flacka fram och tillbaks på dagarna. Så vi får väl se helt enkelt :)

    Kul att du är tillbaks iaf, många som saknar dig!!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Kul att du är tillbaka, och vad roligt med inredningsreportaget, ska bli så kul att se hur det blev sen! Älskar verkligen tavelväggen, den blev kanonfin. Jag började på en tavelvägg i sovrummet för några veckor sedan, men eftersom vi har betongvägg funkade inte hängena på ramarna utan jag var tvungen att tillverka egna haha.. Det tog ett halvt dygn så hade en tredjedel av ramarna rasat ner, och nu hänger resten kvar alldeles snea.. kram

    SvaraRadera
  14. Usch, en sån grymt obehaglig upplevelse med feberkramperna, jag lider med er!! Och vad bra att ni mår bra nu igen!

    Jag nästan skäms att jag beklagar mig över vår magsjuka...

    Hur som helst så ser jag fram emot er nya uppkoppling och nya inlägg! Hoppas ni får vara friska och avnjuta försommaren med råge :)

    Kram

    SvaraRadera
  15. Grattis på namsdagen! Idag fyller även Viggo 3,5år :) så fint det blev med fotoväggen och kul att du är tillbaka. kramar

    SvaraRadera
  16. så härligt att ni är på banan igen! Fint det blev med väggen!

    kram

    SvaraRadera
  17. Men du, vilken underbar tavelvägg. Bra jobb! Stor kram till dig och jag blir alltid lika glad över dina fina kommentarer. De värmer så skönt.

    SvaraRadera
  18. Älskar tavelväggen! Verkligen jättefin!

    Så bra jobbat med kursen. Själv har jag halkat efter. Segt går det. Men nu har jag bestämt att ta en kurs i taget istället. Snart kanske jag också kan vara stolt över mina framsteg där:)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar tavelvägg!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  20. Ni har så himla fint! Och tavelväggen var en av de snyggare jag sett!! Den har du verkligen lyckats med!

    Fin helg!

    Många kramar

    SvaraRadera
  21. Vilka vackra och harmoniska bilder. Så fint med äppelblommor.

    Och kul att du är tillbaka på bloggen!

    SvaraRadera
  22. Kul att du är tillbaka! :) Jag har faktiskt också varit frånvarande en hel del, men det får bli så ibland! Har märkt att jag har blivit lite självisk sen jag blev gravid ;)

    Tavelväggen blev för övrigt helt galet snygg! Har aldrig tänkt på att man faktiskt kan blanda svarta och vita ramar, men det är ju supersnyggt! Kram

    SvaraRadera