fredag 23 december 2011

Jul - Mitt favoritgodis

I år har jag gjort mycket godis. Jag har testat, misslyckats, gjort om, ätit upp, gett bort. Det har blivit lakritsknäck, pepparkaksknäck, vanlig knäck, Baileystryfflar.
Och så favoriterna nedan. Fudge är min last.


Len mjuk smak av både vanilj och vit choklad. Mumma!


Allvarligt. Finns det något godare godis än Rocky roads? Perfekt kombo med lite sälta.


Helt klart årets favorit. Smälter och lenar så i munnen. Mmm. Den här fudgen ska koka länge, ca 30 minuter. Glykos används för att fudgen ska bli lite fastare och lätt att skära. Chokladen kan du byta ut till dig egna favorit, kanske Marabou mjölkchoklad?

11 kommentarer:

  1. Åhh, det vattnas i munnen på mig! Måste ta och släpa mig bort till kylen och äta något sött...

    Tack för din hälsning. Ha en riktigt fin jul du också!

    Stor kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Mums!!! Jag skulle ju inte baka mer men kan inte låta bli när jag ser dina läckra recept.
    Ha en fin jul
    Kram Sophi, Soda och Findus

    SvaraRadera
  3. Åhh, så läckert och gott det ser ut!
    Här har det inte blivit så mycket godis i år!

    Vill passa på att önska dig och din fina familj en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  4. Mumms så frestande bilder du bjuder på idag.

    Önskar dej en riktigt God Jul!
    kram Teres

    SvaraRadera
  5. Smarrigt gott.
    Jag vill önska dig och de dina en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  6. Åh jag älskar fudgen, gjorde den vita och med vanlig Marabou förra året.. Mm mm mm, i år har jag bara gjort den vita:)

    God jul!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Men himlars så duktig du är, själv har jag inte ens hunnit med det receptet jag skrev om igår men det kommer under förmiddagen förhoppninsvis :) Jag får sno några av dina recept nästa år istället! god jul på er! kram

    SvaraRadera
  8. God fortsättning! Ska absolut testa chokladfudgen, kanske snart - eller nästa år? Gör bananfudge precis likadant som du gör din vita chokladfugde och det är sååå gott!
    kram j.

    SvaraRadera
  9. åh jag är också helt såld på rocky road! kanske borde testa att göra din fudge nästa år? ser ju riktigt smarrigt ut :)

    SvaraRadera