onsdag 21 december 2011

8 månader.


Tänk. Att det är hela 8 månader sen idag, som vår lille prins föddes. Alltså. Allvarligt. Vart tar den där tiden vägen? Jag förstår det då inte. Nu kryper han fortare än fortast. Reser sig mot allt, och testar att släppa händerna. Han har redan klättrat upp ett steg i trappan, så nu är där en grind som förhindrar detta. Och mest av allt vill han att man ska hålla honom i händerna så han kan gå. Gå och gå och gå.

Och förresten. Tror nog att min efterlysning om julstämningen hjälpte. För i morse när vi steg upp var det vitt ute. Tyvärr försvann det ju också fortare än fortast. Men visst gav det lite, lite mer känsla.

9 kommentarer:

  1. Så fort tiden går- åtta månader? Söt badkille;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ser att lilla badkillen också gillar att ha megamånga leksaker i badet. Precis som Dixie. Ibland får hon inte ens själv plats. kram på er! towe.

    SvaraRadera
  3. Jag vaknade också till ett vitt täcke.. Tror dock att detta blir liggande en stund, kanske ni får ta julen i Oslo nästa år ;) Stor jul kram till er alla..

    SvaraRadera
  4. grattis på åttamånadersdagen sötis! :)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är otroligt vad tiden går. :) Men tänk att han redan kryper, reser sig och testar att släppa, wow. Han ligger i lille Vilmer!
    Massor med badleksaker ser jag - härligt!
    God Jul på er!
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Grind är ett måste nu. Vi har en självstängande denna gången eftersom ungarna glömmer stänga annars :-)

    SvaraRadera
  7. Åh, är han redan 8 månader. Sötnosen. Tänk att det gått så fort! :)

    Jag efterlyste också lite snö och julkänsla. Vips så fick vi snö morgonen efter... fast det smälte ju ganska så snabbt.

    GOD JUL önskar jag dig och din fina familj.
    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  8. Ne jag hänger inte med i tempot! Haha.. kändes som det var ett par månader sedan jag läste att Vilmer kom till världen och snart fyller han 1 år!

    Tack för tipset om juletiketterna, så bra!

    Stor kram och God Jul lite i förskott!

    SvaraRadera
  9. ja gud, det går så fort. min tjej är snart 17 mån och man fattar ingenting. om 1,5 vecka ska hon börja på dagis. hur är det möjligt? man måste verkligen leva i nuet:)

    SvaraRadera