söndag 18 december 2011

Hej fjärde advent och hejdå magsjuka.


Ja, som ni kanske förstår på rubriken så har vi drabbats av magsjuka. Jag drabbades en släng i torsdags kväll och var helt slut hela fredagen och gårdagen. Idag var det Jonas tur att bli dålig. Turligt nog så har Vilmer hittills sluppit, och det känns som att han inte kommer bli drabbad heller. Så skönt! Jag önskar inte ens min värsta fiende detta elände... Helgen har varit lite sisådär på grund av detta. En gran kom in igår och blev klädd. Dock så slocknade hela belysningen sen, och jag har inte hunnit ta tag i detta idag. Men en bild kommer givetvis på granen när det är ordnat. Nu ska jag slöglo lite på Bridget Jones dagbok och äta en lussebulle. Vad har ni gjort i helgen?

12 kommentarer:

  1. Aj så trist - skönt att du mår bättre nu och att lillkillen klarat sig hittills. Här har det varit vak & julgodis. Idag glöggmys med fina grannar.

    SvaraRadera
  2. Era stackare- fy fabian för kräksjukan alltså...men bra att du är bättre. Här har det bakats och pysslats..Adventskram ifrån mig.

    SvaraRadera
  3. Åh fy - det är det värsta jag vet! Minns med rysningar en gång när alla fyra i huset fick en riktigt elak släng, jag visste inte hur jag skulle stå ut!

    Hoppas lillpysen klarar sig! :-)

    SvaraRadera
  4. Fy, vad trist att ni också drabbats av magsjuka :-( I fredags åkte vi iväg för att delta på min älskade systersons dop. Natten mot lördag vaknade jag av att min stora tjej kräktes, så det blev inget dop för henne och maken. Hon piggade på sig under lördagen och hittills har vi andra sluppit. Jag hoppas att det förblir så och att er Vilmer också klarar sig! KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Å fy tusan!stackars er!
    Men hoppas verkligen att Vilmer klarar sig.
    Helgen?Den gick lika fort som den kom!Klapp jakt i lördags o jobb igår...

    SvaraRadera
  6. Hej då magsjuka.. dra dit pepparn växer och kom aldrig mer tillbaka!

    USCH så eländigt. Det är verkligen vidrigt med magsjuka.. Visst, febriga barn är inte alltid kul men en kaskadspya som hamnar i sängen är inte att leka med. Och den där oron att man ska bli smittad själv.

    Skönt att det var nu och inte under julen, dock.

    SvaraRadera
  7. Oj och usch så trist med magsjuka och att julgranen slocknade! Hoppas den lyser upp ikväll. Vi spenderade helgen med lunchfest på Dixies dagis och mysdag hemma och istan igår söndag. Härligt slappohelg! kram towe.

    SvaraRadera
  8. Åhh fy men tur ändå att ni fick den innan julafton? Jag har då jobbat hela helgen, men nu ledig 12 dagar:) bara julmysa:))) ha det fint

    SvaraRadera
  9. Usch för magsjuka! Jag har spenderat helgen i Köpenhamn, riktigt trevligt. Bra att ni kom ihåg att tända 4:e ljuset. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  10. Usch era stackare! Tur att ni är bättre nu. Vi har huggit gran i helgen och pyntat den, så mysigt. Annars har jag sovit mest efter sydafrikaturen.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  11. Hemska vinterkräksjuka! Värsta som finns :( Vi bara inväntar den för vi lär få det, det får vi varje vinter.
    Skönt att ni fick upp granen iaf! Ser fram emot att se den :) Jag e jättenöjd med vår!

    Så himla snygg Irlands tavlan var!!! Jag e oxå sugen på nya tavlor, en av mina favorit inredningsgrejer, men jag har ingen plats.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni har kryat på er.

    GOD JUL. // Lissen

    SvaraRadera