söndag 4 december 2011

Här går det undan!


Hej. Vi lever. Tiden går bara så otroligt fort. Vilmer har tydligen fått för sig att han absolut inte ska somna kl 19.00 som han tidigare gjort, utan nu är han uppe till 21.00. Som tidigast. I går somnade han 22.30. Fördelen är ju att han sover längre på morgonen, vilket hans väldigt morgontrötta mamma uppskattar. Men vad hände med all min bloggtid? Den senaste veckan har han också bättrat på sin "krypstil", så numera går det fort som tusan när han ålar sig framåt. Det är mycket "mamamamamama" och han sätter sig också upp själv från liggande. Puh. Ingen ro och ingen vila i det här hushållet inte. Vi försökte fota lite bilder till julkort idag. Ja, ni ser. Försökte. Det blir ett försök till i morgon, sen ger jag nog upp. Jag hoppas ni alla har haft en mysig andra advent! Och ni ska veta att jag uppskattar alla kommentarer ni lämnar här, trots att jag just nu har varit dålig på att återkomma hos er. Vi ses snart! ♥

25 kommentarer:

  1. Hihi, ja det är svårt att hinna med allt när småbarnen börjar få sina egna rutiner och liv. När de inte sitter still längre.. :-) Men det är mysigt också att se utvecklingen hos barnen och att man får känna sig stolt som förälder.. Hos oss flyter allt på¨, själv då?? Kram

    SvaraRadera
  2. Det kan ju bli roliga julkort...från familjen med snabbkryparen :-)

    Kommer ihåg hur fort det gick mellan att min son kunde sitta upp och när han sen började krypa. Det var ju så skönt när han kunde sitta på en filt på golvet, men poff så började han krypa och riva i saker. Då fick man VERKLIGEN barnsäkra. Böckerna fick flytta upp från understa hyllan under en period, annars åkte de ut så fort man inte hade full koll.

    Ha en bra ny vecka!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Jag förstår att ni har fullt upp. :) D har än så länge inga tider alls. Vi hade en härlig andra advent, hoppas ni också hade det!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det där julkortet är supercharmigt :)

    SvaraRadera
  5. Ja jag ser ju att du oxå har sjå med julkorten :-). Fördelen med 3 resp 6 åringar är att de går att muta. Och två månaders bebisar ligger still :-).
    Biggles är lättast av dem alla. Men att få dem alla på samma bild - nej det ger jag upp ;-)

    SvaraRadera
  6. Att få sova lite längre på morgonen är alltid uppskattat.. Julkort är svårt. Jag försöker få en femåring att se sådär naturlig ut - går inte.

    SvaraRadera
  7. Sånt e livet! Allt går ju i perioder också, både barns sovvanor, hur mycket tid och inspiration man har.
    Hoppas du lyckas fånga busfröet på bild :)

    SvaraRadera
  8. Tack snälla du för dina gulliga kommentarer! Jag gillar verkligen ert hem också! Förstår att det är fullt upp, det har vi här också. Just nu vill inte min yngsta sova alls:(. Tur att det går över. Det där med julkortsfotande har jag också försökt med, dessvärre blir det inte lättare när man ska få två med på bilderna. Jättesöt bild på liten tomte förresten...

    SvaraRadera
  9. Snabbe Ville! ;) Inte helt enkelt att fånga för lite julbilder, hihi. Härligt att han börjat åla, sätta sig upp och vara i farten. Mindre härligt att han inte vill sova om kvällarna, men det får du ju som du säger igen på morgonen (som tur är!).
    Kramkram

    SvaraRadera
  10. Snabbe Ville! ;) Inte helt enkelt att fånga för lite julbilder, hihi. Härligt att han börjat åla, sätta sig upp och vara i farten. Mindre härligt att han inte vill sova om kvällarna, men det får du ju som du säger igen på morgonen (som tur är!).
    Kramkram

    SvaraRadera
  11. Hihi vilken rolig bild, man riktigt ser hur fort han ålar sig :) Jag tror säker att du har en bra julkortsbild redan!
    Tack tack för gratulationen :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  12. Fina du! Full fart ser jag. hihi :) Härligt! Vet precis hur det är. Det går i perioder det där med hur de vill sova...

    Vi finns här tills du har lite mer tid. :)

    Stor kram till er!

    SvaraRadera
  13. Vad han börjar bli stor er kille. Hinner knappt kika in hos mina favvobloggare längre.
    Kan tänka mig att det är full rulle nu när han är mer mobil av sig:-) Minns hur det var.
    Tänkte också ge mig på det där med julkort men gruvar mig lite. Inte lätt att få en bra bild på 2 busiga 2-åringar:-)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ja ibland hinner man inte riktigt med... och vilken stor kille ni har fått som kan både åla och sätta sig upp. Ingen rast ingen ro kan jag tänka.
    kram j.

    SvaraRadera
  15. Vilmer börjar bli stora killen! Är det inte galet så fort tiden går! Passa på och njut av mammaledigheten! Vi bloggare finns kvar :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  16. Sötnosen, klart han ska hålla er sysselsatta;) Hihi, kan tänka mej att han e svårfångad på bild! Ha det bra, kramar

    SvaraRadera
  17. Samma med Milla, hon somnar också sent, ännu senare till och med. Fast så sover hon länge också :P Man kan inte få både ock tydligen :-)

    SvaraRadera
  18. Haha så gulligt med en liten tomte i full fart :)

    Förstår att det är full rulle med en krypande liten. Än så länge sitter Simon där vi har satt honom (om han inte lägger sig ner och kasar bakåt, men det går inte så fort än). Det är ganska skönt att han kan sitta själv och leka på filten en stund ;) Antar att det ändras snart när han också kryper.

    Jobbigt med de sena kvällarna. Hoppas att det ändras snart igen. Tidiga kvällar och sena mornar hade varit något ;)

    Ha en mysig dag. (Vi har lite lite lite snö här i mitten av Skåne idag)
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Jag tycker denna bilden är jättefin, den speglar ju verkligheten. :) Härligt att Vilmer tar sig frammåt, även om det blir hektiska dagar. Skönt att höra att allt är bra med er! Kram /Nellie

    SvaraRadera
  20. Jag försökte lite idag jag med, men tomteluvan fick vara på i 2 sekunder max, eller ungefär så länge som det tar att plocka upp kameran från att ha satt på tomteluvan för femtioelfte gången. Men jag tror jag satsat på en spontan och rolig bild istället, det är ju sån han är lillemannen, spontan och rolig, så då ska han få va det på julkortet också. Också slipper vi ju fajtas nåt mera om den jädrans tomteluvan :)
    Ta hand om er och återkom till bloggvärlden när det känns roligt och inspirerande igen. Som tur är så brukar ju sådana där sömnovanor inte hålla i sig i evighet. Kraaam

    SvaraRadera
  21. Söta Vilmer! Här hemma har vi en ålare och krypare allt lever i fara sladdar mm jag blir lite nervös. Våra barn somnar sällan före tio och Hugo runt 23.30 så inte någon sömn alls så jobb på det. Hoppas ni mår bra annars.Såg du mitt ena Peppiga pia tryck? Ska visa mitt andra snart. kramar

    SvaraRadera
  22. Ja det får du göra jag köpte trycket i 18x24. Vi har ju gjort om i sovrummet nu är nästa stora grej att göra om i en garderob men det får vänta för huu vad dyrt. sov sött! kram

    SvaraRadera
  23. Ljuvlig tomte!!

    Hahaha... känner så väl igen det. De blir mer aktiva - och man själv undrar "Vad hände???". Misströsta inte - du får tillbaka din tid om några år. ;-)

    SvaraRadera
  24. haha, sötnosen! Så roligt att det börjar röra på sig, visst blir man stolt :)

    Jo, snart är det dags för RUL igen ja.. går alldeles för fort det här ;)

    SvaraRadera
  25. Hej Dessie, vad kul att du besökte mig så jag hittade hit till din fina blogg! Har du några Sydney favoriter så får du gärna tipsa, kanske ngt jag missat!

    SvaraRadera