onsdag 16 november 2011

Vilmers rum.


Bokstäver på dörren hjälper besökaren att hitta rätt. Det fina gula bäddsetet med elefanter hade jag och mina systrar när vi var små, och är fortfarande i kanonskick! Kudden kommer från Lagerhaus.


Vimplar, också de från Lagerhaus. Stringhyllan fyndades i min mormor och morfars garderob, och jag undrar om inte gavlarna ska få sig en runda svart sprayfärg då de är ganska slitna.


Retroapan var Jonas favorit när han var liten. Och finaste tavlan från Little Studio har nu också fått komma upp på väggen. Ni hittar tidigare bilder från Vilmers rum här.

Some details from Vilmers room.

34 kommentarer:

  1. Åh, jag har värsta ångesten över Adams rum. Jag har ju möblerat där nu. Men det passar inte ihop :( Har inga pengar att ändra ngt heller. Vet inte om jag ska köpa lite färg innan jag skramla ihop till ngt annat fint. Jag ska försöka fotografera i helgen då jag får låna mamma och pappas kamera. Den där tavlan kollade jag in igår..

    SvaraRadera
  2. Så fint rum! =) Tycker att Strinhyllan är så snygg & den skulle nog bli ännu finare med svarta gavlar. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Härligt och färgglatt rum han har.
    Kul med saker som ärvs.

    Ja, jag håller med priset på klänningen var inget roligt. Men jag köper nästan alla andra kläder på H&M, och så unnar jag mig några Odd Molly plagg lite då och då. Brukar också sälja lite gamla OM plagg när jag köper något nytt.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Gud så super fint!
    Älskar ugglan och apan:)
    Kram kram.

    SvaraRadera
  5. Kul att kunna plocka in något som man själv har haft som barn! Jättefint verkligen, Kram

    SvaraRadera
  6. fint, gillar syringhyllan. häftigt att du haft påslakanet när du var liten. kul att pyssla med småttingarnas rum. kram towe.

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint! Härligt med gamla retrodetaljer!

    SvaraRadera
  8. Superfint! Älskar apan så söt! kram

    SvaraRadera
  9. Så fiiiint! Där kommer han sova gott och busa en massa :)
    Axel ska också ha en Stringhylla, så snart jag hittar en till rimligt pris. Eller så får det bli en ny. Stringhylla måste man ju ha, så de präglas tidigt liksom :)

    SvaraRadera
  10. Gud så fint. Precis min stil, det är det här jag är ute efter i Alex rum. Tack för all inspiration!

    Kram från Lotta

    SvaraRadera
  11. PS: Vilken lycka att fynda äkta String-hyllor. Bara sådär. :) Och den där apan var ju ursöt... och bäddsetet.

    SvaraRadera
  12. Shit vilket underbart rum!!! Älskar alla detaljerna.. typ lilla gula elefantspargrisen (jag hade den stora gula) och apan. Verkligen mitt i prick :)

    Och njaa, jag vet faktiskt inte hur länge vi har följt varandra, men jag tror bara jag sett nåt enstaka kort på honom. Men aldrig nåt sånt tydligt bara :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Å såå fint han har det!! Verkligen kanon-snyggt! Där kommer han trivas.

    Många kramar

    SvaraRadera
  14. Riktigt fint!!! Du har verkligen lyckats med hans rum! Gillar det jättesmycket!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Vilket härligt rum lilla pojken har! :-)

    SvaraRadera
  16. Vilket tjusigt rum, en härlig känsla av retro :)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilket fint retrorum han har, den lille killen!

    SvaraRadera
  18. Verkligen superfint, älskar att se bilder från Vilmers rum! I och för sig älskar jag bilder från alla barnrum typ men du har verkligen bra smak :) Kul med lite detaljer från er egen barndom också! Ang samarbetet så hade jag nog bara tur att Carolin som driver webshopen gillade bloggen och Alvas rum, och så tyckte hon nog att Alva behövde lite fler ugglor ;) ha en fin kväll! kram

    SvaraRadera
  19. Så härliga detaljer och lyllos Vilmer som har en egen stringhylla redan :)

    Bärselen är en Ergo Baby. Jag är supernöjd med den. Har en Babybjörn också, men det går inte att jämföra. I Ergon kan jag bära mycket längre utan att få ont. :)

    SvaraRadera
  20. Så fiiint! Retrofantast som jag är så gillar jag påslakanet och apan bäst. :) Kram! /Nellie

    SvaraRadera
  21. Hur fint som helst verkligen!
    O så jäkla kul att ni behållt lite av er egna gamla saker!
    Kudden från Lagerhaus måste jag oxå spana in.Behöver typ 15 kuddar till våran tilltänkta lilla myshörna...

    SvaraRadera
  22. Hej!

    Åååååå vilken härlig kick jag fick av att titta in här! Tack för det!

    titta in till mig vet ja.. tror du kommer gilla det med ;)

    SvaraRadera
  23. Jättefint! Jag gillar verkligen stilen på de där väggbokstäverna. Superfina. Kram Linda

    SvaraRadera
  24. En sån där retroapa hade vi också när vi var små!

    SvaraRadera
  25. Vilka fina detaljer i rummet! Tokgillar apan och vimplarna. Tavlan var också riktigt fin!

    SvaraRadera
  26. Superfint påslakan! Mina föräldrar har sparat massor från när vi var små och det är så kul att ha!

    SvaraRadera
  27. Åh! sån apa hade mamma när hon va liten. Den lekte jag med när jag va liten också Den bor fortf hemma hos mormor. Vilka minnen :)

    SvaraRadera
  28. Vilket mysigt rum han får, lillkillen. Jag har en Edvard i nästan samma ålder och håller på med hans rum. Han har också en stringhylla med gul spargris=) Mycket fina inspirationsdetaljer här!

    SvaraRadera
  29. Hej! Du säljer inte vimplarna eller vet var man kan få tag på dom? :)

    SvaraRadera