lördag 12 november 2011

Blogaward.


Jag har fått en award av en av mina favoritbloggerskor Zandra. Och där har jag även snott bilden ifrån, hoppas det är okej! ♥

Okej. Fem frågor ska svaras på och fem awards att dela vidare. Alltså. Det blir knepigt och svårt, då jag skulle vilja ge en award till er alla som är här inne och läser och skriver så fina kommentarer - alltid! Men här kommer fem favoriter, nya som gamla: Mackapär, Ohlovely, Mitt hem och min trädgård, Elinochalva, Knaada.

Varför började du blogga? - Jag har alltid gillat att skriva. Första bloggen startades 2006, och jag vet inte hur många av er som har hängt med hit från den. Då handlade det väldigt mycket om vardagslivet, men när jag och Jonas sedan träffades så snurrade jag helt in på inredning och inom den kategorin skrivs de flesta inlägg. 2009 flyttade jag bloggen hit, och under 2010 bloggade jag ytterst lite. Bloggen tog fart igen i december förra året, så jag firar snart 1-års jubilieum!

Vilka bloggar följer du? - En hel massa. Mestadels inredning, men en del mammabloggar och om småbarnsliv har smygit sig in i blogglistan numera. Har en hel massa favoriter förutom ovan så kan jag nämna; Landinskan, Inne och ute, Mariaemb, Designtjejen, Lulaa, Darling Things, Vita rummet, Maddes färg och form, Tomteboanna och många, många fler! (Vill ni att jag ska lägga upp en länklista med de jag följer?)

Favoritfärger? - Orange och gult helt klart. Men också brunt, grönt, turkost och svart är favoriter. Men ska jag välja något i färg så blir det oftast orange eller gult.

Favoritfilm? - Frågan som jag alltid faller på. Film. Jag ser inte så mycket film nu för tiden. Vi plöjer däremot igenom DVD-boxar med tv-serier och där kan jag nämna Mad Men, Six Feet Under, Veronica Mars, Dexter.

Vilka länder drömmer du om att besöka? - Oj. Så många. Och många har jag redan besökt och vill besöka igen. Irland är ju ett favoritland som jag gärna åker tillbaka till. Australien likaså. Ska jag välja bland länder jag aldrig varit i så säger jag Italien, Frankrike och Island.

12 kommentarer:

  1. Det var helt ok att sno den ;)

    Och ja, jag tror också det finns viss risk att macaronsen kommer fram i smulor om du skickar, men tack ändå :D

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Intressant att läsa :)

    /MsSophie

    SvaraRadera
  3. Kul att få veta lite mer om dig, du är ju bloggproffs vid det här laget! :) Om du är sugen på lite italieninspiration så bloggade jag och min man (fast då var vi inte gifta) när vi tågluffade genom landet 2007. Tyvärr inte så bra bilder, de är tagna med mobilkamera, ja alla inlägg är gjorda från telefonen. Det har ju hänt en del på den fronten de senaste 4 åren! ;) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  4. Här kommer länken: http://mufflarna.blogspot.com/ :)

    SvaraRadera
  5. Kul med lite nya lästips!

    Grattis till dig för Awarden och tusen tack från mig för Awarden :) Jag blir smickrad :)

    Just den här har ju cirkulerat bland bloggarna ett tag och det är inte så länge sedan jag besvarade frågorna, så jag tänker vara så nedrans fräck å bara länka till den istället:

    http://www.knaada.com/2011/09/ny-host-nya-mojligheter/

    Tack igen! :)

    Å du förresten, Bloggvy behöver fler starka deltagare i tävlingen. Den är omgjord och superenkel att vara med på nu! Ta chansen å vinn en kaffemaskin du också!!

    http://bloggvy.wordpress.com/2011/11/11/tavla-med-bloggvy-vinn-en-kaffemaskin/

    Jag har gett mig den på att Bloggvy ska bli en tillgång för både bloggare och läsare men då måste den växa snabbt :)

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att få veta lite nytt om dig! Nu blev jag sugen på Irland när du nämner det som favoritland! :)

    Vad glad jag blev att läsa mitt namn i listan! Ha en bästa söndag! Kramar

    SvaraRadera
  7. åh va roligt, grattis! :D

    italien kan jag verkligen rekommendera, har varit där flera gånger och jag har aldrig blivit besviken! :)

    och ja, lägg gääärna upp en lista på bloggar du läser (igen), skulle vilja ha några fler att läsa :)

    SvaraRadera
  8. Men tack, vad du är gullig :) Jättekul att läsa dina svar också, Mest gillar jag att se vad andra har för favoritbloggar för ofta hittar man nya favoriter hos sina egna favvisar :) Så länklistor tycker jag är jättebra även om jag själv inte hunnit göra någon *skäms* jag ska ta mig tid i veckan och svara jag också!Kram

    SvaraRadera
  9. Men å tack! :D Jag har varit dator och internetlös några dagar nu, först jobb på mässa i Sthlm i 5 dagar sen strular min stationära dator, så jag såg det här först nu. Så fort jag har fått igång datorn igen har jag en massa inlägg att skriva och foton at redigera och självklart ska jag tacka för awarden och svara på frågorna :D

    Om du inte redan har valt så tycker jag att de svarta stövlarna med randiga snören va finast!

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  10. Å tack, snälla, fina!
    Jag gör en Knaada och länkar till ett inlägg jag redan gjort med dessa frågorna (och som jag inte tror att någon i hela världen läste) :)
    Bilder är min grej liksom och inte ord.
    Men glad blev jag, väldigt glad, så tack igen!

    http://mackapar.blogspot.com/2011/10/utmanad.html

    SvaraRadera