lördag 18 januari 2014

Planer 2014

Sofia Leanders a.k.a Knaada har skapat Inspobanken. Jag var lite seg denna veckan på att få iväg mitt bidrag, men jag tänker att bättre sent än aldrig, right? Januari temat var "Planer 2014" och det kan man väl säga att jag har gott om. Dock har vi väl inte särskilt stora inredningsplaner utan det blir mest småfix. Om drygt en månad får vi besök så en del grejor som aldrig blir färdigt ska i iordningställas.


Där är lite småfix på Vilmers rum som ska fixas. En STUVA till ska få flytta in, samt att jag tror att han ska få den här nyheten från Lagerhaus. Tokig i bokstäver som han är nu. Lite tavellister ska upp och piffas till. Bland annat med den här roboten som får stå i hans svarta stringhylla så länge.



Vi försöker att undvika plastleksaker i sovrummen hos barnen, så de få saker vi har får bo på ovanvåningen.




Måste fixa den jädrans listen nu. Det är sånt som vi ofta glömmer bort. Dammsuga i trappan ser jag också behövs. Suck.



Kontoret och min lilla dagsljusstudio ska också i ordningsställas. Vi skulle haft upp en vägg här med, och byggt ett riktigt rum. Men de där snickarna är ju inte snabbast i världen på att lämna offert...


Tavelväggen i trappan ska utökas ytterligare. Göras helt klar kan man tänka sig.



Något jag också hoppas på ska hända under året. Är att vi bredspacklar och slipar ner så det blir slätt och fint i sovrummet. Är rätt trött på vävtapet. Kan tänka mig att måla hela rummet i en fin färg, gärna en naturlig och ekologisk väggfärg från Byggfabrikens senaste färgskala. Jag är sugen på grått!

Vad har ni för planer 2014?

9 kommentarer:

  1. Jamen vad är det med dom där nedrans listerna som aldrig blir av!? Verkar vara en något av en folksjukdom :) Jag har också en som jag har tänkt fixa i FEM år.

    Jag är lite i valet och kvalet på om ämnet i Inspobanken ska stå öppet längre, kanske tom hela månaden. Det är många fler än du som har missat "deadline" den här gången. Å andra sidan så tror jag det är lätt att skjuta inlägget på framtiden och sedan glömma bort det om man har för lång tid på sig... Det är också färre läsare på ett Inspobanken-inlägg som är gammalt...

    Jag får klura lite till på den saken, vad tycker du?

    SvaraRadera
  2. En massa roliga projekt att se fram emot kan jag konstatera. Kul!

    Planer för året? Tja, det finns en hel del fotomässigt inplanerat som jag ser fram emot oerhört mycket. Hemma skulle det vara fint om garderoben i hallen kom på plats. Lite färgändring i vardagsrummet skulle jag gärna se och dotterns rum borde bli lite mer tonårsanpassat. Kanske får sovrummet lite ny färg och går jag all in där så blir det nya sängbord också. Så vill jag så finns det planer :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var bara en bråkdel. Ska bli spännande att följa dig! Fotomässigt hoppas jag också på mer utveckling o s v... :)

      Kram!

      Radera
  3. Fint! Våra planer består i ett nytt kök. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Vi skulle behöva göra vår tvättstuga med... Det finns alldeles för mycket!

      Radera
  4. Så fint ni har det!!
    Planer ja, dom är MÅNGA!
    Framförallt Göra övervåningen helt klar, Lexies rum ska jag ta tag i men letar inspiration, Nu har jag snöat in på att ändra om köket=ny bänkskiva, kakla om badrummet, Hörnet där spjälsängen stått i vårt sovrum ska få nått annat kul och ny matta i vardagsrummet, kanske nytt köksbord. Ska jag fortsätta? Vrför är man aldrig nöjd? *skratt*

    Grått har vi i sovrummet och det är bästa färgen, man sover så gott och det är riktigt snyggt! Vi körde på Alcros Grådis, var rädd den skulle bli för mörk men den är perfekt och skiftar i olika nyanser beroende på ljus. Faktiskt en av de bästa valen vi gjort till huset :)

    Kramar på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja. Jag hade gärna haft ny bänkskiva och kakel. Satt upp någon mer hylla. Ny matta till vardagsrummet står också här på önskelistan. Likaså tv-bänk och soffbord. Nej, jag undrar också varför man aldrig blir nöjd...

      Kul att du kommenterade! <3

      Kram!

      Radera
  5. Här är det också en del planer på gång, just nu inväntar vi hantverkare som skulle påbörja renovering av vårat badrum nu i januari (är ju bara 28e än, haha). En annan "plan" måste man väl ändå säga är barnafödsel, hehe!

    Annars hade jag nog också tänkt haka på plastbantningståget som så många andra! Så jag tycker det är superbra att du kommer skriva mer om sånt :)
    Och förresten, så himla snyggt du har fått det "här inne"! Är SÅ trött min bloggdesign, och vill egentligen ha en helt egen .se adress... Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du, jag blev så trött på den gamla designen. Satt en kväll och bara gjorde om det enkelt. Vill att text och bilder ska framträda mer. Men jag har fortfarande bloggen på blogspot.com, har bara pekat en .se adress hit! :)

      Kul att du också vill vara med och plastbanta! :)
      Kram!

      Radera