onsdag 15 januari 2014

Förändringens vindar.

Mycket har hänt sen jag startade bloggen för fem år sen.
Jag startade i syfte med att blogga inredning och jag är minst lika intresserad av inredning nu som då.

Men jag har fått två barn. Jag har blivit mer medveten om det här med miljö, kemikalier och ekologiskt. Konsumenthets.

Så därför vill jag styra över lite på det med. Beröra dom ämnena som jag brinner för. Jag vill dela med mig av mina tips om hur vi kan kemikaliebanta, göra smartare val i vardagen och på sikt skapa en bättre miljö - för oss och för våra barn.

Jag kommer fortsätta blogga mycket inredning, styling och foto. Men eftersom jag letar hållbara alternativ, så miljövänligt som möjligt, så kommer det bli en hel del tips om det. Vad säger ni, hänger ni med?


26 kommentarer:

  1. Så skoj! Jag följer med spänning - det kan vara skoj med nystart ibland också för kreativiteten. Varmt lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Ja, jag har nog aldrig känt mig så pepp och kreativ som nu! Tack för peppen!

      Radera
  2. Det är sånt som händer när man blir mamma :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra förändring
    Jag har blivit mer intresserad av eko och miljö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det! Det ligger väl i tiden nu kan jag känna!

      Radera
  4. Kul! Kör hårt! :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för dina fina kommentarer. Jag gör inte bloggdesigner längre för tiden och orken finns inte längre. Men tack ändå, blev glad över att du frågade "lilla mig". Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju grym, så det är väl inte så konstigt! Kram till dig!

      Radera
  6. Man blir mer medveten om detta (kände jag) när man fick barn - bra initiativ. :-)

    SvaraRadera
  7. Rebecca (eacceber)16 januari 2014 kl. 19:47

    Härligt Desireé! Jag har också blivit som du sedan min 3-åring kom... Har numera egengjord giftfri deo som funkar perfa (1msk potatismjöl, 2 msk bikarbonat, 1 msk kokosolja).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Jag har läst om 1 msk kokosolja och 1 msk bikarbonat tidigare, men det har inte blivit att jag testat! Måste köpa en bra burk att förvara det i! :) (Ej plast alltså) Kram!

      Radera
  8. Jag är på! Heja, heja!

    SvaraRadera
  9. Tänkte på dig :) http://www.hm.com/se/product/16859?article=16859-A&variant=000

    SvaraRadera
  10. Ja vad kul och bra! Ser fram emot ekotips

    SvaraRadera