fredag 21 januari 2011

Barnrumsinspiration!

Ända sedan vi började planera barn, så uppstod det klart tankar om barnrummet i mitt inredningsnördiga huvud... Jag vill gärna ha en ganska neutral bas med brunt, vitt, orange och gult. Nu har vi ju sett att det blir en pojke, och jag tänker tillsätta lite grönt och turkos också. Skulle det mot all förmodan titta ut en liten tjej så är det lätt att plocka in lite rosa och cerise som också går bra ihop med dessa färger!
1. Unfold Pendel från Muuto ca 990 kr, hittas bland annat hos Svenssons i Lammhult
2. Vimplar Elefant/Bambi 299 kr hos Favoritsaker
3. Fleecefläd Elefant från Mairo, ca 245 kr, hittas bland annat hos Inredningetc.se
4. Spjälsäng GULLIVER 795 kr från IKEA
5. Sparbössa Elefant, Liten 95 kr, Stor 399 kr hos Favoritsaker
6. Doptavla "Little Cloud" från 245 kr hos Little Studio

3 kommentarer:

  1. Så himla fina saker allihopa, det kommer att bli ett superfint barnrum, blir kul att se bilder när det är klart! jag valde rosa, turkos , vitt och grönt i Alvas rum men det hade lika gärna kunnat bli någon annan kombination, det finns ju så otroligt mycket fint att jag har velat börja om från början flera gånger :) Kram

    SvaraRadera
  2. kan tipsa om spjälsängen snigla eller nått sånt. kosta typ 300:- och går att måla vit. det gjorde vi :) http://stocktownstories.blogg.se/2010/december/julkalender.html

    SvaraRadera
  3. Mysigt kollage! Härliga färger till ett barnrum! :)

    SvaraRadera