lördag 4 februari 2012

Snapshots från veckan.



Vi åkte till busfabriken och Vilmer plaskade i bollhavet. En av veckans kakor blev dessa After-eight-cupcakes. (För nytillkomna läsare kan jag tillägga att jag i snitt brukar baka tre gånger i veckan...)


Jag pysslar med tavellist i sovrummet, och försöker få ordning på tavelväggen. Det går sådär. Vilmer kör mest med sina senaste färdigheter, klappa händerna.


Jag försökte dokumentera min ruskigt fula frisyr, med lugg på utväxt och urfärgat hår. Ja, jag bjuder till och med på den här för jag så sällan figurerar på bild. Ja, och så här ser min sänghylla ut. Kurslitteraturen är det som läses just nu. De andra mest bara står där och väntar. Hmm.

Och vet ni vad sambon är på väg hem med just nu från IKEA. Jo, en sån här. Gissa vilken färg?

Och förresten, vill ni ha mer vardagsbilder eller vad vill ni ha? Shoot!

24 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt inet att jag sett någon bild på dig tidigare, GUD VAD DIN SON ÄR LIK DIG! :)

    SvaraRadera
  2. jag tycker bloggen är bra precis som den är. en riktigt skön mix! jag blir jämt glad av dina färgglada inlägg. jag har länge varit svinfeg med färg själv, så jag får en bra dos här ju :)
    och vad muffinsarna såg goda ut och väldigt fina också.

    SvaraRadera
  3. Du är så vacker, Dessi!
    Mumsiga cupcakes! Kan du inte dela med dig av receptet?

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också att din blogg är alldeles utmärkt som den är! Jag gillar din kombo med vardagsliv, bakning, foto och nya idéer!

    Jag skulle hemskt gärna vilja ha receptet på dina cupcakes med After-Eight om det är möjligt.

    SvaraRadera
  5. Din blogg är grym och jag tycker att du har en bra blandning gumman! Vardagsbilder är jättekul att få ta del av :-) Både du och Vilmer är jättefina och som flera andra påpekat otroligt lika. Hoppas ni har en skön helg! KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Hej fina Dessi och Vilmer! :)
    Gillar din mix, keep it up!
    GUL tror jag!

    SvaraRadera
  7. Tycker din blogg är bra som den är! :)
    Jag gissar på gul Billy! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Baka är ett trevligt tidsfördriv. Är periodare på den fronten. Kul med bild på bloggerskan själv :)
    Ha en fin lördag//Jessika

    SvaraRadera
  9. Först och främst måste jag säga att du är jättefin och tycker inte alls du har ful frisyr! Jag hoppas på att få följa dig i ditt puggande och se lite bilder därifrån, det skulle vara kul!

    SvaraRadera
  10. Dessi: Men vännen då! Bara & köra på den då ju.. :) Skulle säkert passa finfint i ert sovrum. :) Trevlig "mellokväll" på er! :) Kram Malin (I&D)

    Vad superfin din header är! :)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker du har en så bra mix av vardagsbilder och inspiration men det är alltid kul att se hur ni har det hemma och vad du och Vilmer har för er. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  12. Kan vi inte ta en fika du, jag och Lotta någon dag? Vore himla skoj!!

    SvaraRadera
  13. Så hilma fin vilmer är dessi! Saknar er båda så mycket. Som huset förändrats! Tycker du ska ta lite fler utomhusbilder så jag inser hur kallt ni har det och njuter lite mer av 30+ Har precis packat upp min ryggsäck efter ha levt ur den i en månad. Flyttat in i mitt nya rum, hos min nya au pair familj. Har en 17 månaders underbar liten pojke som påminner mig jättemycket om vilmer. Samt en 3 årig tjej och en 5 årig pojke. Älskar dig. puss

    SvaraRadera
  14. Heej! Jag svarar på din kommentar här! Kul att du var inne o kikade hos mig med! Vi tävlar lite med Enya, är i klass 2 i hopp och agility. Hon älskar det. Ibland går det super bra och ibland får hon bara "rycket" på banan ;)Hoppas att du uppdaterar här hur det går för er sen när tävlingssäsongen börjar! :)

    SvaraRadera
  15. Vilmer är så söt så söt! jag tror det är en gul så står hemma hos er nu. Ser fram emot bilder! Happy Sunday! towe.

    SvaraRadera
  16. Jag älskar dina bilder och den blandningen av innehåll du har nu.
    Blir den gul tro?
    Spännande!!!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  17. Söt du är :) Åh en riktig bullmamma ju! Vill också baka jämt!

    SvaraRadera
  18. Vad fint!!!
    Jag tycker den är precis bra som den är :-)
    kramar

    SvaraRadera
  19. Jag gillar ju din blogg som den är dårå, men det visste du nog redan!

    Kul att se en bild på dig gumman, inte ofta du är med som sagt :) Underbar bild på lillpysen också, den högst upp! Såå fin.

    SvaraRadera
  20. Vad du skriver härligt, älskar att kika in här :-)

    Boken "konsten att ta vinnande bilder" har även jag, en riktigt bra bok faktiskt (tycker jag iallafall,hihi)

    Önskar en trevlig kväll.
    P.s du är superläcker, kul att få se dig på bild för omväxlingsskull!! !! ;-)

    SvaraRadera
  21. Jag tycker du bjuder på en bra kompott av bilder på din Blogg:-D Är helnöjd:-) Jag skulle behöva lite tips på ba fotoprogram som man kan ladda hem gratis, har du några tips? Du verkar ju kunna det här:-D Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  22. Vad härligt med gult! Riktigt snyggt :)

    SvaraRadera
  23. Så roligt att du är redan med. Vad tycker du?

    SvaraRadera
  24. Nu när jag ser dig på bild (för nix, du är sällan med själv) blev jag helt förvånad över hur lik du är Vilmer! (Eller, jag förstår ju att det är han som är lik dig, men han syns liksom mer).

    Kram

    SvaraRadera