söndag 8 augusti 2010

Sommarlugn


Det fotas hej vilt, men inget uppdaterande i bloggen... Alla intressen hinns helt enkelt inte med och bloggen kommer tyvärr fortsätta att vara lågprioiterad. Kanske dyker det upp lite bilder och små texter emellanåt, men just nu delas tiden mellan Aron och övriga intressen.

Igår var vi ute och gick Arons tredje viltspårprov i öppen klass, och det klarade han med bravur! Numera kan han titulera sig Svensk Viltspårchampion och givetvis firades detta igår kväll!

Kameran är jag nöjd med för alla er som har skrivit och undrat. Jag har fortfarande massor att lära, men har nu börjat ställa in kameran lite manuellt istället för att köra på det automatiska läget. Tanken är att jag ska testa fota lite i RAW nu, och försöka lära mig lite redigering...

7 kommentarer:

  1. Jag har ju jobbat med redigering och det e galet kul när man lär sig! :)

    SvaraRadera
  2. men bilder är ju nästan det mest intressanta med en blogg :D

    SvaraRadera
  3. jag vill ha din soffa i din header !

    SvaraRadera
  4. sv, kanon och tack! :) Man måste ha photoshop cs3 eller senare för att få med camera raw :) Så mycket kan jag säga i alla fall. Tips får vi hålla utkik efter ;)

    Annars är moderskeppet.se en bra sida.. det finns massor av gratis photoshoptips och de har även kursdvder (jag har nästan alla dvder och de är grymt bra) :)

    SvaraRadera
  5. Hej på dig, long time no see. Stort grattis till er, va skoj med champion! Hejja =)
    Må bäst
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Barcelona står högt upp på att-göra-listan! Förhoppningsvis blir det en resa dit ganska snart.. Fast jag kunde inte hålla mig, så jag klickade hem den gröna! Superfin i verkligheten!

    Kul att leka med kameran! Jag borde också ta och lära mig det här med att fota i RAW, har ju hört och läst att det ska vara mycket bättre men det har bara inte blivit av..

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Hej där!

    Så kul att du är med och tävlar om en NUD Classic hos mig!

    Håll utkik, vinnaren presenteras nån gång under helgen!

    Mvh

    Karin

    SvaraRadera