lördag 2 januari 2010

God fortsättning!


Nyåret firades lugnt och stilla hemma hos oss. Bästa vännen och hennes sambo kom hit, och det var så skönt och härligt att bara vara vi! Det blev en väldigt enkel dukning - svartvitt som det mesta i vårt hem.

Maten blev verkligen lyckad. Till förrätt gjorde vi en räkcocktail med mango och lime. Varmrätten bestod av basilika- och parmesanpotatis, grillad flankstek, citrongräddsås och lite stekta grönssaker. Mums! Till efterrätt blev det en hallonchokladkaka med vit chokladmousse och rårörda bär. Det var gott! O mätta blev vi...

Aron tog tolvslaget med ro - precis som förra året. I år fick han ett grisöra och underhöll sig själv under hela fyrverkeriet. Så skönt det är att ha en hund som inte påverkas alls av allt smällande.

Nu längtar jag bara efter att få slänga ut det sista av julen. Granen åker ut i morgon. Elljusstakarna får stå nån vecka till och sprida lite ljus. Sen vill jag ha in lite härliga vårfärger! Köpte hem en bunt vita tulpaner idag, tulpaner är ett måste hela våren!

12 kommentarer:

  1. Vilken snygg dukning!! Den gillar jag mycket :) Jag köpte också vita tulpaner, idag. Det är så fint med tulpaner och det känns lite vårigt trots att vi har flera decimeter snö ute :)

    Ha en fortsatt trevlig helg,
    :) Therese

    SvaraRadera
  2. Det lär himla gott!
    Jag har slängt ut julen jag med MEN sparat ljusstakarna i fönstren, det blir så tomt utan dem. Är så himla sugen på en stor lampa med svart skärm från Day Home.
    OCH jag håller med dig om vita tulpaner, älskar dem men här nere kostar 1(!) tulpan ca 40 sek. Helt sjukt dyrt!!

    Jag har beslutat av vi ska ha nya köksstolar, (igen) men nu vill jag har Charles & Ray Eames DSR i vitt. Vad tycker du om dom... men vete i sjutton om man har råd att byta ut alla 10 stolar vi har nu..

    kramar på dig;)

    SvaraRadera
  3. Annas inspiration3 januari 2010 kl. 22:56

    Vacker dukning & menyn får det att vattnas i gommen.

    Nu blev jag allt bra sugen att köpa fina våriga tulpaner.

    Massor med kramar

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dukning! Och maten lät ju inte helt fel den heller! :)

    SvaraRadera
  5. Underbar dukning! Underbar mat! Underbar Vän!

    Tack för en trevlig kväll min käraste Dess!

    SvaraRadera
  6. Vilken fin dukning och maten lät mums.
    God fortsättning på dig
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin dukning! Och framförallt, vilka underbara tulpaner =) Nu är det de vita tulpanernas tid som kommer, eller hur!? Min önskan är att ha en ny bukett lagom till varje helg...

    K R A M // T i n a

    SvaraRadera
  8. Jätteläcker dukning!! Svart & vitt är snyggt:-)
    Maten & efterätten lät himlans gott.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Superfint dukat, gillar att det är så stilrent och enkelt men äldå väldigt genomtänkt! :)
    Svart och vitt funkar alltid

    ha det fint

    SvaraRadera
  10. Javisst var det kul! Synd ni inte kunde ta er fram i snöyran :-)
    om du går in på länken http://borderterrierresultat.bloggworld.se/
    så kommer du till den nya resultat sidan för borderterrier. Där ser du resultat från helgen.
    Kramar
    Ulrika

    SvaraRadera
  11. Visst är det! Jag är jätteglad att vi fick en lägenhet, det har verkligen varit mitt största dilemma mer eller mindre att vi inte har någonstans att bo när vi blir av med lägeneheten i augusti. Men nu har vi det =)

    Och inflyttning blir det 16 juli och lägenheten ligger i Hökarängen, nära farsta om du vet!? Därifrån kommer jag ha nära både till stallet och till jobbet så länge jag jobbar hos pappa i Tyresö. Det ligger också nära en hyfsat stor kommunikationsled så vi kommer ha lätt att ta oss med bil samt med bussar och tunnelbana. Dessutom finns det ganska stora grönområden nära vilket alltid är trevligt. Det kommer bli toppen! =)

    Kommer ni upp till oss i februari nu då?

    Puss puss

    SvaraRadera
  12. Heej Dessi=) Ja den där toppen, goda fina tider;) hehe! hoppas de e bra med dig.
    Kram!!! /SandraL

    SvaraRadera