söndag 30 mars 2014

Sommartid.

Och så kom den då. Den där sommartiden. Efter minst sagt en kaotisk vecka. En mormor som drog sitt sista andetag. Ett jobb som inte kändes bra i magen från början - och som visade sig vara skit.

Hädanefter lovar jag mig själv det där, att följa sin magkänsla. Det man uppmuntrar andra till, men ibland kanske slarvar med. Men jag ser det som en erfarenhet, och ibland måste man få göra fel, för att det ska bli rätt till nästa gång.

Helgen har varit stilla och skön. Jag har tänkt mycket på min mormor, och alla mina positiva och underbara minnen av henne. Och jag inser, att det där livet, det är rätt kort. Det går väldigt fort.

Jag njuter lite extra idag, av solljuset, av att kunna ha vår franska balkongdörr öppen, och tänker lite extra på min fina mormor.




Bilder från mitt Instagramflöde: @homeanddesire

3 kommentarer:

  1. Beklagar verkligen sorgen. Och du det där med magkänslan måste man lyssna på, jag har nyligen sagt upp mig från min timaställning tack vare magkänslan och jag har aldrig mått bättre.
    Ta hand om dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  2. Beklagar det med din mormor!
    Kan bara hålla med att det är viktigt att lita på sin magkänsla, den leder en ofta rätt. Kram

    SvaraRadera