lördag 9 juni 2012

Jag och min Aron.


Ja. Och så var det visst det här med att uppdatera bloggen. Jag är sämst på det just nu. Kanske mest för att spenderar en hel del med den här herren på tävlingsbanorna just nu. Och då måste vi ju även ägna en del på tid på träningsplanen också. Nästan varje helg har varit eller är bokad med agilitytävlingar. Det här med hundar är ju mitt andra stora intresse utöver inredning och foto och under sommaren är det högsäsong med flest tävlingar. För er som är intresserade och har koll på det här så har vi hittills den senaste månaden tagit två pinnar i Hoppklass I och en pinne i Agilityklass I, varav två stycken denna veckan. Vi har haft fint flyt nu och vi jobbar på att bli ännu bättre!
 Jag och min Aron. ♥

16 kommentarer:

  1. Woow! Vilken höjdarstart på säsongen! Va duktiga ni är! Min pumi har haft valpar hela våren och min agilityabstinens har aldrig varit större tror jag. Det är ju nu man vill ut och tävla...Jag får hem henne nästa vecka, men vi får inte tävla förrän i slutet av sommaren :( Jag får nöja mig med att titta på än så länge. Nästa helg är jag med och arrangerar SM, och det ska bli superkul!

    Lycka till i sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till Aron och dig!!!! Finaste vännen.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Nämen vad kul!! Grattis till pinnarna! :) Vi har inte anmält oss till några officiella tävlingar än, men vi har en cup här hemma med klubbarna runt höglandet. Så lite agility blir det iaf och det är kul!! :)

    SvaraRadera
  4. Va kul att du är inne på pumi! En väldigt härlig ras, och otroligt mångsidig. Min pumi r från Maktez kennel (http://www.pumikennel.se/), men hon ägs av Gill Norberg från Bennaz kennel (bennazpumi.se), och det är där hon är nu och har sina valpar. Om du går in på bennaz hemsida och klickar på valpblogg, så är det C-kullen som är mi hunds kull :) Gill känner jag mycket väl och om jag ska rekommendera någon så är det verkligen hon. En annan kennel som har väldigt fina arbetsmyror till pumis är Skallabackens kennel (http://skallabacken.se/skallabackens_pumikennel/START.html). Hör av dig om du undrar något speciellt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att tävlingarna går bra! Så är det ju, allt har sin tid, och tur är väl det. :) Lycka till på kommande tävlingar! Kram /Nellie

    SvaraRadera
  6. Grattis till Er bägge...DUKTIGA!

    SvaraRadera
  7. Åh va härligt, GRATTIS! Jag önskar inget annat än att få komma ut och träna och tävla hund. Men tyvärr är Bono fortfarande inte bra i sitt knä. Så drygt och tråkigt! Håller tummar och tassar för er
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fin han är din Aron! Och grattis till pinnarna, vad duktiga ni är! :) Och du, blogga när du har tid och lust. Jag tror att vi alla spenderr mindre tid framför datorerna denna tid på året. Det finns ju så mycket annat som lockar utomhus. Så inget dåligt samvete alls, utan blogga när du har tid och lust. Vi finns kvar. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  9. Så fin bild! Jag har ingen koll på tävlingar, men jag tycker att det låter som att ni är väldigt duktiga, så grattis :) Jag tackar för gratulationerna också! kram

    SvaraRadera
  10. Grattis!! Önskar att jag hade hälften av orken du har att lägga på träning med vår hund, bara lite vardagslydnad.... men just nu orkar jag inte!

    SvaraRadera
  11. Så kul att det går bra på agilitybanorna! Agility är roligt att titta på också. Fin bild på Aron.

    Lycka till framöver!
    Agneta

    SvaraRadera
  12. Stort grattis!
    Nästa vecka är det Anna Truelsen och Jonas Lundberg som kommer hit! Längre fram kommer Maria Soxbo från Elle! Hur gick det med erat reportage!

    Kramen

    SvaraRadera
  13. Kikar in för att önska dig och familjen en glad midsommar!

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att ditt hemmahosreportage är sålt! Vårat hamnar i Drömhem och trädgård nästa vår!

    Kramen!

    SvaraRadera