onsdag 7 mars 2012

Hej bloggvärld.



Vill bara berätta att jag lever. Det har bara varit (och är!) lite mycket på tapeten nu bara. Mestadels bakning. Jag bakar till min blivande gudsons dop med nästan 50 gäster på lördag. Det blir en hel del kakor ska ni veta. Även tårtor. Ska visa er sedan när det är avverkat.

Annars har det blivit lite studier. Första inlämningsuppgiften i Visuell kommunikation är inlämnad och godkänd. Jag har hängt med min fina fotografvän Sanna en hel dag. Det blev en hel del fina bilder på Vilmer, det ska bara bestämmas vilka.

Jag har också hängt upp en ny tavla i köket. Fina gröna päronet från Mini Empire. Och ja, visst ja. Jag har även blivit taggad för en utmaning hos Aniliini, som jag ska hinna med att göra en dag. Kolla in hennes sköna blogg så länge! Lite piff på Vilmers rum har hunnits med, men det är fortfarande inte färdigt. Så det kommer också. Håll ut!

16 kommentarer:

  1. Oj nu förstår jag att du varit bussy;) Hejja dig

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är med plugget! Jag ligger efter i kursen men har tänkt att ta igen det i helgen. Känns ganska givet för mig att fota hemma ;) Gjorde du också det?

    Jag gillar verkligen tavlorna från Mini Empire och päronet gör sig onekligen väldigt bra i ert kök.

    Lycka till med allt bakande!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det blev verkligens superfint med tavlan, jag håller på för fullt att fundera ut vad som ska få pryda våra väggar här hemma, det är fortfarande helt vitt och tomt :)Lycka till med all bakning, förstår att du har fullt upp :) Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad roligt å se att du är tillbaka. Som jag längtat! Vad duktig du är som lämnat in din första uppgift! Skulle vara roligt å få se dina bilder. Är fruktansvärt nyfiken på bakningen med förstås. Ser framemot mera.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill tyvärr inte visa upp denna bilden, då den kvalitetsmässigt inte var så bra tycker jag själv. Jag valde den för att få ihop dokumentationen bra! :) Hur går det med dina studier? Bakningen kommer det givetvis bild på! :)

      Kram!

      Radera
  5. Ojoj, förstår att du inte har tid att blogga ;) Tur att det är så kul att baka i alla fall :)
    Tavlan passade för övrigt jättebra jämte din fantastiska gula Billy!

    SvaraRadera
  6. Åh vad bakar du för gott? Vad skönt att du blivit färdig och godkänd med uppgift ett, bra jobbat! För min del har det varit alldeles för mycket jobb på sistone men är snart i färd med att ta itu med uppgiften. Valde du att fota ditt fina hem måntro? :)

    SvaraRadera
  7. Fick en tanke att du kanske även gillar Hanna Karlzons illustrationer, hos mig passar de finfint åtminstone! jag tycker det är roligt med lite "okända" illustratörer, hon ritar det mesta på frihand med blyerts och sedan förstärker hon linjer och färger i datorn.

    http://www.hannakarlzon.com/

    //PolluxMia

    SvaraRadera
  8. Finfint i köket med tavlan och gula Billy. Ska bli spännande att se vad du bakat sen. Lycka till! Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Alltså vännen, jag gillar verkligen er gula Billy! Vilken energihöjare! Tavlan är också jättefin och det gröna gör sig jättebra mot bokyllan. Lycka till med allt fixande! KRAMAR

    SvaraRadera
  10. Jag förstår att du har fullt upp! Kul att du klarade uppgiften och vilken snygg tavla! Härligt med färgklickarna i köket!

    Jobba på och lycka till med bakandet! Men du, glöm inte bort dig själv, det är lätt att man gör det när man har så fullt upp. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Visst är det lätt att prioitera bort sig själv, fast allt det här gör jag för att jag tycker det är roligt. Om kvällarna tar jag dock en bra bok och sjunker in i :) Kram!

      Radera
  11. Skönt att höra att du lever :) Förstår att du har fullt upp, men det låter i a f som roliga projekt. Skönt med godkänd uppgift - grattis! Själv är jag i början av uppsatsskrivande, går segt som sirap just nu.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  12. Snyggt!!! Och grattis till inlämningsuppgiften! =)

    SvaraRadera
  13. Oj då, fullt ös verkar det som! Bra att du prioriterar, vi finns ju kvar. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera