söndag 11 december 2011

Glad tredje advent!


Jag hoppas ni har haft en härlig helg! Här har det piffats i apelsiner, bakats pepparkakor, kokats knäck, lyssnat på mängder av julmusik, handlat de sista julklapparna och ätit otroligt god mat. Igår åt vi en supergod vildsvinsytterfilé tillsammans med potatispuré och glaserade morötter. Vi fick en del viltkött som tack för att vi passar Isa, och så otroligt gott det är!


I morgon åker Isa hem. Och visst kommer det bli tomt. Det har varit otroligt roligt att passa valp och känna efter. För visst vill vi (jag) ha en träningskompis till. Men det är lite mycket nu, med en son som ålar fortare än Blixten och börjar resa sig mot allt.


Lite mer julpynt tänkte jag ta fram också, men det har inte hunnits. Jag är inte så julpyntig av mig. Lite stjärnor, och annat smått och gott. Några enstaka hyacinter och någon amaryllis har också hittat hem. I år blev det rosa toner. Vi har förresten också piffat och fixat med lite tavlor. Jag visar er mer i morgon om jag hinner. Ha en skön början på veckan! ♥

19 kommentarer:

  1. Hej! Hittade din blogg nyss, va fin den är!
    Hoppas du haft en mysig 3:e advent! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har egentligen inte heller tålamodet, men det var jag och 3 andra som bakade så jag pausade ganska mycket och drack julmust!:) haha..
    Men det finns ju färdigbakade i affären som det bara är att sätta ihop. Ett sådant borde du prova=) då kan man lägga all energi på att dekoera huset istället!:)

    SvaraRadera
  3. Heej! :-)

    "Snöbollarna" var jätte enkla att göra och goda. Passade mig perfekt, gillar när det är enkelt att baka ;-)

    Jag läser medicin A samt barnssynutveckling just nu. Till våren blir det psykologi och sen förhoppningsvis kommer jag in på något program till nästa höst :)

    Kraam Julia

    SvaraRadera
  4. Alldeles tillräckligt mycket pynt. Fint så det förslår. :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för den fina kommentaren! Påslakana är från Åhléns, det var inte så längesen jag köpte dom så dom finns säkert kvar! Men måste säga att dom är ganska osköna, får hoppas dom mjuknar med åren :)

    SvaraRadera
  6. Vilka mysiga biler. Lagom med pynt tycker jag. Jag är inte heller så julpyntig utav mig :) Kramar Emilia

    SvaraRadera
  7. Åh, apelsiner och nejlikor luktar så himla gott! :)

    Haha, det har väl med uppväxten att göra. Vi har aldrig haft hund (men blev däremot jagade av grannarnas när vi var små..) men nästan alltid katt. Älskar att komma hem till mamma och pappa och pussa på våra katter. Det känns fortfarande som våra, vi hade ju dem när jag bodde hemma! :) Lite egna är dem, men jag tycker det är lite av charmen!

    Finfint zinkhus också! Kram.

    SvaraRadera
  8. Tack för din fina kommentar! Washitejp är ju så hett just nu! ´Har du testat det?

    SvaraRadera
  9. Fint! Åh vad mysigt med apelsinerna :-)

    Jag skulle också wilja ha en valp, men just nu passar inte det :-(

    SvaraRadera
  10. Bara julgran, några julblommor och så några stora tomtar så tycker jag det blir mysigt... och vi har förresten inte mycket plats att ställa massa julpynt på :)
    kram j.

    SvaraRadera
  11. Så mysig helg ni har haft. Julmys!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Love the photos! I want to live in every room :) Perfect style. And a gorgeous son :) I had a girl in March.

    SvaraRadera
  13. Vilken mysig helg ni har haft! Det är något visst när julkänslan sänker sig och man får ge sig hän riktigt ordentligt. :)

    Fina bilder som alltid! :)

    Ha en riktigt fin Lucia!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar helg det låter som. Kom på att jag glömt bort att göra nejlikor i apelsiner - det är ju mitt favoritjulpyssel. :) Kram! /Nellie

    SvaraRadera
  15. Det låter väl alldeles lagom med pynt :) Av bilderna att dömma e det jättefint!

    Valpar e underbart söta o rolig, men tar som sagt mycket tid. Men ni kan väl skaffa en lite längre fram :)

    Skönt o snart ha klart julklapparna. Vi har inte ens börjat :( Så till helgen vet vi vad vi ska göra.

    SvaraRadera
  16. Mysigt! Vi fixade också apelsinerna i helgen! NU till fjärde advent blir det gran =)

    SvaraRadera
  17. Låter som ni haft en fin helg!
    Här ligger julpiffandet lite efter i år.
    Fin amaryllis!

    SvaraRadera
  18. thanks for visiting my blog! love the simple tea light holder x

    SvaraRadera