måndag 1 augusti 2011

Kakbuffén på Vilmers dop


Bilder: Tomas Eriksson

Det är tur man har vänner och familj som också äger kameror, för annars hade det inte blivit några bilder alls från dopet igår. Å andra sidan så hade jag kanske fotat en del själv om ingen annan hade gjort det. Det här var det som bjöds på igår. 7 sorters kakor; vanilj-, hallon- och chokladmacarons, minidrömmar, cake pops, banancupcakes med kolafrosting och kärleksmums.

Tårtan med Conversen innehöll ljusa bottnar, mjölkchokladfluff, hallonmousse, spacklad med chokladsmörkräm och dekorerad med vaniljsugarpaste. Tårtan med enbart stjärnorna innehöll chokladbottnar, lemoncurd-färskostmousse, vitchoklad-färskostmousse, spacklad med chokladsmörkräm och dekorerad med sugarpaste. Till det serverades kaffe och hemgjord rabarbersaft och flädersaft. Allt är givetvis hembakat!

44 kommentarer:

  1. Men jösses så mycket godsaker och så fantastiskt fint du/ni har gjort!! Ser riktigt proffsigt ut, som beställt från ett bageri ju. :) Och vad fint du har lyckats med conversen. Du borde satsa på sånt där och göra på beställning. Men det är klart, tiden måste ju räcka till... :/

    Bra jobbat! Kram Malin I&D
    Ps, "popsklubborna" ser ju bara för goda ut. :)

    SvaraRadera
  2. har aldrig sett så fint fika någon gång! Gud vad du har legat i! SÅ duktig!!

    SvaraRadera
  3. Holy macaroni!
    Jag är sååå impad så jag tror jag trillar av stolen. Har du gjort allt det där + macarones?

    SvaraRadera
  4. Men Dezzy...din talang sträcker sig långt ut över alla ramar :) Vilka tårtor...och så allt hembakt Ja...det är minsann ordning och reda med dig ;)

    SvaraRadera
  5. Wow!! Vilken talang du har för bakning också :-) Dina underbara bakverk ser dessutom jättegoda ut. STOR KRAM

    SvaraRadera
  6. Men shit så gott! Får man beställa till vårt dop eller? .-)

    SvaraRadera
  7. Oj oj! Vad mycket gott och fint!
    Milla fick ett par rosa converse i doppresent av sin gudfar :-)

    SvaraRadera
  8. Nej, vi gör väl inte det tyvärr. Jag hade gärna bjuckat på en kakbuffé som din!

    SvaraRadera
  9. Gud så fint:) Jag älskar att baka ( har en bakblogg oxå : www.maddesmumms.blogg.se) Men macrones får jag aldrig till......inte så förtjust i dem heller men de e såå söta:)


    sv: kanske ska testa att ställa spjälsängen brevid våran säng.......ja vi får se. Inatt sov han i sing säng i 3 timmar iaf!

    SvaraRadera
  10. åh va gott (tror jag) o framförallt fint! hoppas dopet gick bra! kram

    SvaraRadera
  11. Så himla mkt gott & jisses, vad fina alla bakverk blev! Du är otroligt duktig! Roligt höra att dopet blev lyckat =) Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  12. Ja vi tjuvstartade lite för någon vecka sedan. Morot och potatis gillar hon, frukt med ris från Hipp gillade hon men aprikos avskydde hon :P För syrligt tror jag.
    Gäller att börja med sådant som inte är sött annars vill de bara ha det söta sen :-)
    Vi skall göra egen mat sen men nu när det är så varmt vill man inte stå vid spisen och värmen i onödan så jag köper de ekologiska barnmatsburkarna så länge.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  13. Åh det ser ju underbart ut, du e grym:) Ser ut som allt e köpt, så fint...blev allt lite inspirerad till kalaset som stundar här hemma snart:) Massvis med kramar

    SvaraRadera
  14. Oj oj oj vilken kakbuffé! Så himla duktig du varit. Jag är riktigt imponerad.
    Kram
    helena

    SvaraRadera
  15. Så mycket gott du bakade!
    Allt ser så gott ut. Tårtan med Converseskorna blev ju jättebra!

    SvaraRadera
  16. WOW!!! Där hade man ju velat vara! :)
    Ser fantastiskt ut vännen, det gjorde du bra. Skorna var supercoola, du får börja göra tårtor och dekorationer efter beställning ju. ;)
    Kramkram

    SvaraRadera
  17. oj jäklart! Jag brukar oxå ofta ha 7 sorters kakor...men det här slog det mesta jag har gjort..Superfina tårtor. :-)

    SvaraRadera
  18. Oj vad du måste ha jobbat! Allt ser jättefint och gott ut! Tårtan var ju såååå söt.

    Kram!

    SvaraRadera
  19. Ohh, blir mätt bara av att titta på bilderna:) Kram Norge Anna

    SvaraRadera
  20. OJ vad fika sugen man vart! dem såg ju alldeles perfekta ut macarones:en (stavning?):)
    Har du gjort tårtorna själv??

    vilken konditor!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Det var ingen dålig kakbuffé minsann! Blev verkligen sugen nu! Så snygg och säkerligen urgott också! Mums!

    SvaraRadera
  22. WOW va duktig du är!!! :) Såg riktigt gott å tårtorna va ju kanon snyga!! :)
    Hade jag vart gäst på erat dop hade jag vart mer än nöjd med den buffen ;) hehe

    SvaraRadera
  23. Ända ända upp till Piteå. 130 mil norrut.

    Gulp :)

    Glöm inte lägga upp macaronreceptet förresten!

    SvaraRadera
  24. Åhh, jag blev inte sugen på allt sött nu då, hihi!! Ser ju så smaskigt ut att jag skulle kunna åka iväg på affären och köpa mig nåt riktigt sliskigt :-) Kram på dig!

    SvaraRadera
  25. Åh så mycket gott, men hur många gäster var ni?? Du har ju bakat för ett helt kompani...
    Kram j.

    SvaraRadera
  26. Gud så duktig du är!! Ser supergott och proffsigt ut!!! Hade gärna mumsat i mig allt där! ;)
    KRAM!!

    SvaraRadera
  27. Ser helt fantastiskt ut, vad duktig du är =) Ny tävling på min matblogg, perfekt för småbarnsföräldrar så kika gärna in där och tävla =)

    SvaraRadera
  28. Slappa gör ni helt rätt i efter allt det bakandet :-)
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  29. Men HERREGUUUUUD vad mycket gott!Vilket paradis!
    Ser ju bara så ljuvligt ut.
    O jäklar vad duktig du är.Ryggdunkar för fullt där hörru!

    Tack snälla!Både Victor o hans malliga morsa hälsar o tackar så jättemycket!Kramis

    SvaraRadera
  30. Underbar du!!! Som du kan! : - ) Jag är så impad av alla dina bakverk,konstverk kan man ju säga istället!
    Har du lärt dig själv att baka så vackra saker? Eller har du gått på någon utbildning?

    Tårtan hade jag ju mer ön gärna haft på Ebbes dop : - )

    Hur mår ni?
    Vi mår fingemang! Jens är ledig tillsammans med oss & vi njuter!Så bloggen hinns knappt med!

    KRAAMISAR

    SvaraRadera
  31. Men herregud så fint du gjort, det ser helt otroligt ut! Finare än på finaste caféet :) Tårtorna var superfina, har du gjort de också? Det skulle jag vilja lära mig! Jag gissar att inga gäster gick hem hungrig från dopet iallafall haha.. Kram på er!

    SvaraRadera
  32. Men herregud så mycket gott det bjöds på. En fröjd att få titta på och antagligen ännu härligare att få äta. Kram

    SvaraRadera
  33. Oops, skrev fel! Ser fantastiskt fint och gott ut! Vad kul att vara så duktig på att baka, jag tar också gärna macarons-receptet! :)

    SvaraRadera
  34. Vilken konditor du är! Urfina macarons och tårtan imponerar verkligen. Snyggt!! Kram Linda

    SvaraRadera
  35. Men hallå! Jobbar du på konditori? Kan jag hyra dig den dagen det blir dags? Haha.. du är så himla duktig! Ser otroligt proffsigt och smaskigt ut! Kraam på dig!

    SvaraRadera
  36. Gud vad gott det ser ut , även väldigt fint ! :)

    SvaraRadera
  37. oj vad gott! Vad bra att det inte var allt för svårt att göra macarons. Får testa någon dag!

    /Maria

    SvaraRadera
  38. Men jösses amalia vilka bakverk du har åstadkommit! Haha, innan jag skulle idas göra sånt ;) Även om jag önskar att jag orkade och kunde! Jätteduktigt!

    SvaraRadera
  39. Wow vilken kakbuffé, den lyxigaste och snyggaste jag har sett! Har du bakat tårtorna med?! Om du fundera på att byta jobb nån gång så vet du vad du ska bli och du lär lyckas oxå :)

    SvaraRadera
  40. Eh... sa någon Leila? Who is Leila? När det finns en Dessi?

    Vilka talanger du besitter människa..
    Du kan få bli min bästis om du vill ;)

    SvaraRadera
  41. Jaha ja, jag och Julia inväntar en inbjudan till fika hemma hos er känner jag nu! :D

    SvaraRadera