söndag 8 november 2009

Matbordsjakt

Vi är på jakt efter ett nytt matbord. Idag har vi det runda Docksta från IKEA. Passade superbra i vårt lilla kök i lägenheten, men då hade vi också ett annat matbord i ek i vardagsrummet. Nu har vi ju väldigt mycket mer plats i vårt kök i huset, än vad vi hade i lägenheten, därför behövs det ett stort matbord! Eller i alla fall ett som kan bli stort när vi behöver det.

Jonas har sett ut detta från ILVA till oss. Bordet heter Zoom, och finns också på Svenska Hem. Jag har dock inte sett det i den stora varianten hos dom. Detta är 90 cm brett och 140 cm långt. Med iläggskivorna (som finns under bordet) blir det 240 cm.


Vad tror ni om det?

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag skulle testa ljudnivån innan jag bestämde mig, ser ut som ett bord som låter :)
    Vi har stolar som låter och det gör mig galen...

    SvaraRadera
  2. Ser fint ut. Ha en härlig dag
    Kram

    SvaraRadera